H&M Group testuje opakowania papierowe
1 Jan 1970 14:15

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Aby zmniejszyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych, grupa H&M testuje nowe opakowania z papieru nadającego się do recyklingu, który wykorzystuje w swoich kanałach e-commerce.

Do tej pory nowe rozwiązanie opakowaniowe zostało wprowadzone przez marki COS, ARKET, Monki i Weekday, należące do H&M, które same zaczęły wdrażać opakowania papierowe na wybranych rynkach i będą starały się zwiększyć ich użycie w nadchodzących miesiącach.

Hanna Lumikero, właścicielka nowego projektu, mówi: Wprowadzamy opakowanie, które jest lepsze zarówno dla klienta, jak i dla środowiska. Musimy kontynuować prace nad zastąpieniem plastiku w naszym logistycznym łańcuchu dostaw. Wprowadzając nowe opakowanie dla wielu marek wywieramy ogromny wpływ na środowisko, zastępując tworzywo sztuczne rozwiązaniem papierowym. To mały krok w długiej podróży .

Przedstawiciele firmy H&M mają nadzieję, że to rozwiązanie pomoże osiągnąć cele zawarte w strategii obiegu zamkniętego w zakresie opakowań. Według planu najpóźniej do 2025 roku liczba dotychczas wykorzystywanych opakowań powinna zostać zredukowana o 25%. W ich miejsce mają pojawić się opakowania wielokrotnego użytku, nadające się do recyklingu lub kompostowania.

Cele te są zgodne z globalnym zobowiązaniem Fundacji Ellen MacArthur w zakresie nowej gospodarki tworzywami sztucznymi (New Plastics Economy Global Commitment), a także innymi inicjatywami, które mają doprowadzić do ​​usunięcia większości plastikowych toreb z obiegu i zastąpić je papierową alternatywą.

Grupa H&M deklaruje, że dotychczasowe działania przyczyniły się do 4,7% redukcji opakowań plastikowych w 2019 r., co jest równe ponad 1000 ton plastiku.

Na podstawie Packaging Europe opracowała BZ