K, interpack i drupa na ścieżce bliskowschodniej ekspansji
15 May 2025 13:16

Sorry, this entry is only available in Polski.

Wiodące w branży poligraficznej imprezy targowe: K, interpack i drupa, wzmacniają swój międzynarodowy zasięg poprzez wspólne wejście na rynek Arabii Saudyjskiej. Krok ten jest możliwy dzięki rozszerzonemu partnerstwu pomiędzy Messe Düsseldorf i Riyadh Exhibition Company. Wystawy Saudi Plastics & Petrochem oraz Saudi Print & Pack zostaną uzupełnione o regionalne edycje targów K, interpack i drupa.

Przedstawiciele z Europy i Bliskiego Wschodu podpisali protokół ustaleń w celu zintegrowania wiodących na świecie imprez targowych

Arabia Saudyjska odzwierciedla obecnie dynamiczny i zróżnicowany rozwój gospodarek Bliskiego Wschodu. W dniach 12-15 maja Riyadh Exhibitions Company (REC) jest gospodarzem targów Saudi Plastics & Petrochem i Saudi Print & Pack, w których udział bierze ponad 500 wystawców z branży petrochemicznej, tworzyw sztucznych, druku i opakowań. Rozwijający się targowy kwartet, który od 2018 r. odnotował 70-proc. wzrost liczby wystawców, oferuje wiele doskonałych punktów kontaktu dla Messe Düsseldorf. Książe Saud Turki Al Faisal Bin Abdulaziz, przewodniczący REC, oraz Wolfram N. Diener, prezes i dyrektor generalny Messe Düsseldorf, podpisali protokół ustaleń w celu zintegrowania wiodących na świecie targów K, interpack i drupa w Düsseldorfie z przyszłymi wydarzeniami Saudi Plastics & Petrochem i Saudi Print & Pack.

Od dziesięcioleci targi K, interpack i drupa stanowią synonim innowacyjności, międzynarodowego charakteru oraz dynamizmu w sektorach, do których są skierowane. Do dzisiaj ucieleśniają te wartości, łącząc siły w Arabii Saudyjskiej – na rynku o wysokim potencjale wzrostu - w celu wykorzystania synergii i tworzenia wartości dodanej. Ich nowa obecność w Rijadzie jest strategicznym dodatkiem do globalnego portfolio Messe Düsseldorf: „K Global Gate”, „interpack Alliance” oraz „drupa global” reprezentują międzynarodowy zasięg w obszarze tworzyw sztucznych i gumy, przetwarzania i pakowania oraz technologii druku.

Wolfram N. Diener podkreślił znaczenie tej decyzji: „Jesteśmy we właściwym miejscu i we właściwym czasie. Nasze zaangażowanie w jeden z najszybciej rozwijających się rynków targowych na świecie wzmacnia naszą pozycję jako jednej z odnoszących największe sukcesy firm targowych na świecie. Arabia Saudyjska i Zjednoczone Emiraty Arabskie coraz bardziej dywersyfikują swoje gospodarki, co tworzy liczne powiązania z naszym szerokim portfolio targowym, a także nowy potencjał dla naszych klientów".

Te słowa znajdują odzwierciedlenie w danych gospodarczych krajów wchodzących w skład Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC). Według firmy konsultingowej jwc, ich średnia roczna stopa wzrostu, prognozowana na 6% do 2029 r., jest wyższa zarówno od UE (3%), jak i średniej światowej (5%).

Dyrektor operacyjny REC dr Akram Masri z zadowoleniem wita nowe partnerstwo: „Nasze targi z powodzeniem ewoluowały w ostatnich latach. Fakt, że są one teraz częścią międzynarodowego portfolio Messe Düsseldorf - obok światowych targów numer jeden, takich jak K, drupa i interpack - podkreśla rosnące znaczenie naszego rynku. Jednocześnie spodziewamy się, że współpraca ta wygeneruje znaczący impuls dla naszych wydarzeń”.

Obecne nowe działania biznesowe nie są pierwszym podejściem Messe Düsseldorf do tego regionu. Od 2007 roku K z powodzeniem współpracuje z ArabPlast w Dubaju. A dzięki sojuszowi interpack pacprocess MEA i Food Africa Cairo, Messe Düsseldorf rozwija swoją działalność w Egipcie - łączniku między Bliskim Wschodem a Afryką - od 2019 roku. Ponadto w 2024 r. do globalnej sieci Messe Düsseldorf dołączyła nowa spółka zależna w Turcji, pomoście między Europą a Bliskim Wschodem. Niedawna ofensywa w Arabii Saudyjskiej i Dubaju, gdzie znajduje się nowe biuro Messe Düsseldorf Gulf Office, stanowi kolejny logiczny krok tej współpracy.

Opracowano na podstawie informacji Messe Düsseldorf