Lidl usuwa postacie z kreskówek z pudełek z płatkami
1 Jan 1970 15:51

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Lidl ogłosił, że usunie postaci z kreskówek ze słodkich płatków zbożowych własnej marki, aby wzmocnić bardziej pozytywny wizerunek marki wśród rodziców. Ma to pomóc w walce z narastającym kryzysem związanym z otyłością w Wielkiej Brytanii. Okazuje się, że trzy czwarte rodziców było namawianych przez swoje dzieci do kupna produktów z postaciami z filmów animowanych.

Sara Samedzade-Jagini, analityk konsumencki w firmie GlobalData - jednej z wiodących firm zajmujących się danymi i analizami - komentuje: „Decyzja Lidla, aby usunąć ze swoich opakowań kolorowe postacie (…) pozwoli rodzicom skupić się na produktach, które są dobre dla ich dzieci. Według badania konsumenckiego GlobalData z trzeciego kwartału 2019 r. 54 proc. brytyjskich konsumentów przywiązuje dużą lub bardzo dużą wagę do składników używanych w produktach, które kupują swoim dzieciom. Dlatego Lidl eliminując sztuczki marketingowe i przywracając uwagę na wartość odżywczą i zdrowie, pomoże rodzicom skoncentrować się na tym, co ważne.”

„Ten ruch nastąpił w wyniku rosnącej presji ze strony ministrów grożących zakazem dla wszelkich produktów zawierających przyjazne dla dzieci postacie z kreskówek na produktach o wysokiej zawartości cukru, soli lub tłuszczu. Mimo że ten ruch był konieczny, aby utrzymać na półkach płatki wyprodukowane pod własną marką, jednocześnie pomoże to jej wizerunkowi.”

Na postawie informacji firmy GlobalData opracowała AP