Listopadowe seminarium o eksporcie opakowań na rynek brytyjski
1 Jan 1970 14:18

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego we współpracy z Brytyjsko-Polską Izbą Handlową organizuje seminarium pn. "Eksportuj do Wielkiej Brytanii - innowacyjność i design w opakowaniach", które zostało zaplanowane na 21 listopada br. Jest to już trzecia edycja spotkań z cyklu "Eksportuj do...". Odbędzie się ona w gościnnych murach warszawskiej Uczelni Łazarskiego przy ul. Świeradowskiej 43. Miesięcznik „Opakowanie” został patronem medialnym tego wydarzenia.

Pomimo niepewności związanej z Brexitem, rynek brytyjski nadal jest jednym z najważniejszych kierunków eksportowych dla polskiej gospodarki. Polskie produkty stają się coraz bardziej widoczne na półkach brytyjskich sklepów, a walory dobrej jakości w rozsądnej cenie są zauważane przez brytyjskich konsumentów. Jednak mimo przyjaznego klimatu biznesowego, różnice kulturowe i brak wiedzy o upodobaniach brytyjskich konsumentów powodują, że polscy eksporterzy nie do końca wykorzystują szanse, które ten rynek oferuje. Dotyczy to również przemysłu opakowaniowego, który w ostatnich czasach rozwija się bardzo intensywnie. Postęp w dziedzinie technologii żywności, biotechnologii, materiałoznawstwie, towaroznawstwie i technologii wpływa na potrzebę tworzenia nowych opakowań, które odpowiadałyby wymaganiom stawianym zarówno przez producentów, jak i konsumentów. Wszystkie te działania służą wzmocnieniu przewagi konkurencyjnej zarówno na rynku polskim, jak i rynkach międzynarodowych poprzez odpowiedni dobór narzędzi służących internacjonalizacji marek.
Opakowanie jest wizytówką produktu – czego zatem szukają Brytyjczycy, gdy odwiedzają sklepy (czy może częściej robią zakupy w internecie)? Czy polskie wzornictwo w opakowaniach zdaje egzamin na rynku brytyjskim? Odpowiedzi na te pytania oferuje seminarium, podczas którego branżowi eksperci podzielą się swoimi obserwacjami.

Udział w seminarium jest bezpłatny. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia można przesyłać do 19 listopada 2018 r. na adres: agnieszka.jedrzejczak@mazovia.pl

Oto zaktualizowany program konferencji:

8:30 - 9:30 Rejestracja

9:30 - 9:40 Powitanie

dr Tomasz Braun, Prorektor ds. współpracy międzynarodowej Uczelnia Łazarskiego w Warszawie, Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego, Paweł Siwecki, Dyrektor Zarządzający Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej (BPCC)

9:40 - 10:00 Obecna sytuacja na rynku brytyjskim w świetle Brexitu (przepisy celne, relacje handlowe między Polską i Wielką Brytanią).

Stephen Steele, I sekretarz, szef działu ekonomicznego Ambasady Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Warszawie

10:00 – 10:10 Wsparcie BPCC w wejściu na rynek brytyjski.

Bartosz Kowalczyk, Prezes PB Link, Picklemedia

10:10 – 10:30 Opakowanie i wzornictwo – wymagania konsumenta brytyjskiego - trendy na brytyjskim rynku na przykładzie.

Marek Schejbal, BPCC, EMIXIT Ltd.

10:30 – 10:50 Dopasowanie strategii promocji i sprzedaży do obecnej sytuacji na rynku brytyjskim – czyli jak zareklamować polskie produkty w UK?
Bartosz Kowalczyk, Prezes PB Link, Picklemedia

10:50 – 11:10 Nowoczesne technologie i innowacje międzybranżowe w opakowaniach.
Marta Ciszewska, Deloitte

11:10 – 11:30 Standardy i certyfikaty na rynku brytyjskim – jak to wygląda dziś, a jak to mogłoby wyglądać po Brexicie?
Agnieszka Majewska, BSI Group

11:30 – 11:50 Przerwa kawowa

11:50 – 12:10 Logistyka – przewóz towaru z Polski do Wielkiej Brytanii – możliwe scenariusze Brexitowe, opakowanie a transport.
Krzysztof Łukoszyk, Raben Group

12:10 – 12:30 Jak eksportować i utrzymać płynność finansową? Zawieranie umów handlowych, płatność za usługi, odzyskiwanie należności i faktoring.
Tomasz Rodak, Bibby Financial Services

12:30 – 12:50 Rozliczenia w handlu zagranicznym i zabezpieczenie ryzyka kursowego dla MŚP.
Jakub Makurat, Ebury

12:50 – 13:50 Panel dyskusyjny: Marka polska a konsument brytyjski - jak się promować? Z czym się kojarzy 'Polska' na brytyjskim rynku.

13:50 – 14:00 Zakończenie

14:00 Lunch

Na podstawie informacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego