Mały znaczy wiele
1 Jan 1970 11:28

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wszyscy wiemy, że opakowanie ma znaczenie. Oczywiście można dyskutować o wpływie opakowania na decyzje zakupowe, ale w jednym możemy być zgodni: konsumenci nie są obojętni wobec opakowania.

W badaniu przeprowadzonym przez firmę Harris Poll 81% respondentów zadeklarowało, że “zawsze”, “często” lub “czasami” zauważają, gdy produkt pojawia się w nowym lub zmienionym opakowaniu. Firma ELPLAST Europe poszła o krok dalej i zapytała konsumentów, czy widzą różnice w poszczególnych typach zamknięć strunowych. „Portfolio ELPLAST to ponad 250 rodzajów EL-ZIP Press-to-Close Zippers zróżnicowanych pod kątem profili, rozmiaru, funkcjonalności użycia, rodzaju aplikacji” – mówi Izabela Celejewska, ELPLAST Europe Marketing Manager. „Wielość zamknięć, które oferujemy, wynika z naszego wieloletniego doświadczenia, oczekiwań klientów oraz zmieniającego się rynku. Teraz nadszedł czas, by przekonać się, czy konsumenci widzą różnice pomiędzy typami zamknięć wielokrotnego użytku i jak odbierają same zamknięcia strunowe. Stąd idea i realizacji badań jakościowych”.

Co się okazało? Przede wszystkim badani doskonale zdawali sobie sprawę z różnic pomiędzy poszczególnymi rodzajami EL-ZIP Press-to-Close Zippers. 87,5% kobiet w wieku 43-55 lat wybrało zamknięcie strunowe z efektem dźwiękowym i dotykowym jako bezpieczne i wygodne, instynktownie potwierdzające, że opakowanie jest zamknięte. 79,2% konsumentów postawiło na zamknięcie z niesymetrycznymi siłami otwarcia jako idealne rozwiązanie dla większych gabarytowo produktów. Ten rodzaj zamknięcia jest łatwy do otwarcia przez konsumenta, a jednocześnie mocny na tyle, aby poradzić sobie w przypadku wywrócenia opakowania lub upadku z ciężką zawartością. Natomiast 68,8% kobiet wybrało zamknięcie wieloprofilowe od pojedynczego – jako znacznie łatwiejsze w otwieraniu i zamykaniu.

„Jednym wynikiem byliśmy absolutnie zaskoczeni” – potwierdza Ewa Alejników, ELPLAST Europe Development and New Project Director. „Nikt z badanych nie wskazał samoprzylepnej etykiety lub taśmy jako rekomendowanego zamknięcia. 100% respondentów wybrało zamknięcie strunowe jako wygodne i gwarantujące świeżość oraz jakość produktu. Konsumenci nie akceptują rozwiązań, które nie działają lub działają 'tylko trochę'. Jeśli kupują produkt w opakowaniu z możliwością wielokrotnego zamknięcia, oczekują, że będzie ono działać do samego końca.”

Jak dodaje Izabela Celejewska: „Jakość zamknięcia silnie łączy się z ogólnym postrzeganiem produktu. Oznacza to, że niska jakość zamknięcia może spowodować postrzeganie produktu lub brandu jako ekonomicznego. I odwrotnie: zastosowanie wysokiej jakości zamknięcia może spozycjonować produkt znacznie wyżej w ocenie konsumentów.”

Badanie wykonano w kwietniu 2018 r. przy współpracy z Arket Institute.