Mark Andy ogłasza konkurs dla studentów
1 Jan 1970 18:40

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Mark Andy organizuje konkurs designerski – 2018 Mark Andy Student Awards – skierowany do studentów uczelni z Europy kształcących się na kierunkach poligrafii oraz projektowania graficznego. Jego celem jest wyłonienie najlepszego projektu opakowania giętkiego i etykiety, zrealizowanych w technikach – odpowiednio – fleksograficznej i cyfrowej/hybrydowej. Zwycięskie prace będą drukowane „na żywo” w trakcie wrześniowych Dni Otwartych Mark Andy w Warszawie, a następnie zostaną zaprezentowane na stoisku firmy podczas targów Labelexpo Americas w Chicago. Termin przesyłania zgłoszeń upływa 15 lipca br.

„Organizowany przez nas po raz pierwszy konkurs dla projektantów opakowań i etykiet to kolejna inicjatywa Mark Andy skierowana do studentów kształcących się na kierunkach związanych z branżą poligraficzną i designerską” – mówi Lena Chmielewska kierująca działem marketingu w firmie Mark Andy Poland. „Kolejne działania w tym zakresie zapowiadaliśmy podczas niedawnych warsztatów dla studentów i konkurs jest jednym z nich”.

Jest on skierowany do wszystkich osób z Europy studiujących (dziennie bądź zaocznie) kierunki takie jak poligrafia, papiernictwo, opakowania, sztuki piękne czy projektowanie graficzne. Osoby nagrodzone zostaną zaproszone (na koszt organizatora konkursu) do udziału w warszawskich Dniach Otwartych Mark Andy w dniach 11-13 września br., a ich prace zostaną wydrukowane w trakcie specjalnych pokazów towarzyszących temu wydarzeniu. Próbki z udziałem zwycięskich projektów znajdą się także na stoisku firmy podczas odbywających się w dniach 25-28 września targów Labelexpo Americas w Chicago. „Informacja na temat rozstrzygnięcia konkursu i nagrodzonych w nim osób znajdzie się też w mediach branżowych. Mamy nadzieję, że w ten sposób najlepsze ze zgłoszonych projektów zostaną odpowiednio rozpropagowane i – jak wierzymy – dostrzeżone przez przedstawicieli firm działających w branży opakowań i etykiet” – dodaje Lena Chmielewska.– dodaje Lena Chmielewska.

Pierwsza z kategorii konkursowych zakłada stworzenie opakowania giętkiego z myślą o wydrukowaniu go w technice fleksograficznej. Studenci mogą wybrać jeden z proponowanych przez Mark Andy projektów: opakowania na kawę, makaron lub muesli. Zwycięska praca zostanie wydrukowana w trybie CMYK w maszynie fleksograficznej Performance Series P7 z użyciem 12-mikronowej folii PET o szerokości 360 mm.

W drugiej kategorii – dedykowanej hybrydowemu drukowi cyfrowemu – należy zaprojektować etykietę na piwo, dżem lub wino. Jeżeli zwycięską okaże się ostatnia z wymienionych, zostanie ona wydrukowana na samoprzylepnym, białym papierze strukturalnym (docelowy format etykiety to 95 x 90 mm). W przypadku, gdy jury konkursowe wskaże jako najlepszy projekt etykiety na piwo bądź dżem, zostanie ona wydrukowana (w docelowym formacie 144 x 70 mm) na samoprzylepnym białym papierze oraz wytłoczona folią na zimno (srebrną lub złotą). W obu przypadkach prace będą drukowane w trybie CMYK w jednej z dwóch maszyn hybrydowych, znajdujących się w warszawskim centrum demonstracyjnym Mark Andy – Digital One lub Digital Series.

„Mamy nadzieję, że nasza inicjatywa spotka się z dużym zainteresowaniem studentów z całej Europy, w tym z Polski. Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie, który może stać się swego rodzaju 'przepustką' do zaistnienia na dynamicznie rozwijającym się rynku projektowania i produkcji opakowań oraz etykiet w technologii wąskowstęgowej” – podsumowuje Lena Chmielewska.

Szczegółowe informacje na temat konkursu oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej http://info.markandy.com/mark-andy-student-design-competition/

Źródło: Mark Andy