Mark Andy wprowadza do oferty linię Digital Pro
1 Jan 1970 06:51

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Mark Andy poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty Digital Pro – nowej cyfrowej maszyny drukującej bazującej na technologii tonerowej. Urządzenia z tej serii oferują prędkość 23,4 m/min. niezależnie od stosowanego podłoża i – jak podkreśla producent – przynoszą użytkownikom niski koszt jednostkowy wydruku. Tym samym Mark Andy chce skłonić kolejne przedsiębiorstwa poligraficzne do inwestycji w technologię druku cyfrowego i związane z nią korzyści. Światowa premiera nowych urządzeń odbędzie się podczas lokalnych wydarzeń branżowych odbywających się w sierpniu w Ameryce Północnej, natomiast europejski debiut zaplanowano na wrześniowe targi Labelexpo Europe w Brukseli.

Seria pracujących w systemie CMYK maszyn tonerowych Digital Pro obejmuje obecnie dwa modele: bazowy Digital Pro 1 oraz hybrydowy Digital Pro 3, który jest oferowany w konfiguracjach uwzględniających różne moduły pracujące w trybie inline. Maszyna Digital Pro 1 działająca w trybie „z roli na rolę” wyposażona została w odwijak, wysokowydajną jednostkę drukującą oraz nawijak; urządzenie obsługuje wstęgę o szerokości 12,5 cala. Jak podkreśla Mark Andy, model bazowy jest dedykowany zakładom poligraficznym z istniejącymi już działami obróbki i wykańczania druków – w ich przypadku jedną z największych zalet urządzenia ma być prostota obsługi zapewniana przez rozwiązania cyfrowe. Wraz ze wzrostem biznesu, producent zaleca wykorzystanie modułowej budowy Digital Pro 1; maszynę można rozbudowywać w sposób skalowany, z uwzględnieniem wszystkich obecnych i przyszłych opcji drukowania i przetwarzania wydruków.

Drugim nowym modelem, jaki pojawił się na rynku, jest hybrydowy Digital Pro 3. Z myślą o zdobieniu wydruków system wyposażono w wielofunkcyjny zespół fleksograficzny, a urządzeniem steruje kontroler DFE, pozwalający na zastosowanie personalizowanych danych oraz tworzenie różnych wariantów tej samej pracy. Funkcja ta jest przydatna – jak podkreśla Mark Andy – zwłaszcza w przypadku prac nisko- i średnionakładowych. Maszyna Digital Pro 3 może zostać dodatkowo wyposażona w dwa rodzaje modułów sztancujących: pojedynczy bądź semirotacyjny (z myślą o wykańczaniu etykiet w trybie inline). Drugie z wymienionych rozwiązań redukuje liczbę przechowywanych przez użytkownika wykrojników; posiada też w standardzie 19-calowy cylinder magnetyczny umożliwiający zrealizowanie większości powtarzających się zleceń bez ponownego przezbrajania maszyny.

Systemy z serii Digital Pro wykorzystują do drukowania wysokowydajny toner i obsługują szerokie spektrum podłoży niewymagających wstępnego powlekania czy nanoszenia primera. Wśród mediów, jakie można wykorzystywać w nowych maszynach, producent wymienia m.in. folię winylową czy PVC. Mark Andy podkreśla przy tym, że Digital Pro oferuje o 70% wyższą prędkości i 30% niższy koszt wydruku w porównaniu z maszyną Digital One. Zdaniem firmy sukcesywne przejście z wcześniejszego modelu na właśnie wprowadzony do oferty pomoże zoptymalizować realizowaną w nich produkcję i pomóc w poprawie marż z niej uzyskiwanych, głównie za sprawą znacząco niższych – jak zapewnia producent – kosztów jednostkowych wydruku.

Joe Calmese, Chief Business Officer w dziale rozwiązań cyfrowych Mark Andy, mówi: „Drukowanie w technologii cyfrowej z wysoką prędkością i z uwzględnieniem dalszej obróbki w trybie inline to priorytety dla wielu współczesnych przedsiębiorstw poligraficznych. To samo dotyczy rozwiązań pracujących w trybie 'z roli na rolę'. Uważnie wsłuchując się w potrzeby rynkowe wprowadziliśmy do oferty Digital Pro – konfigurowalny system hybrydowy zapewniający właściwą ścieżkę do zyskowności, biorąc pod uwagę zarówno obecne, jak i przyszłe uwarunkowania rynkowe. Kontynuujemy zatem naszą misję wprowadzania do oferty innowacyjnych rozwiązań, bazujących na technologii cyfrowej”.

Mark Andy planuje dalszy rozwój maszyn z rodziny Digital Pro, uwzględniający konfiguracje w jeszcze większym stopniu dostosowane do specyficznych potrzeb użytkownika. Pojawienie się nowych rozwiązań to część strategii północnoamerykańskiego producenta, która zakłada oferowanie modułowych rozwiązań z możliwością ich dalszej rozbudowy, uwzględniających przyszłe potrzeby i inwestycje drukarń.

Źródło: Mark Andy

Zdjęcia (Mark Andy):

1: Digital Pro 1 to pracująca w trybie "z roli na rolę" cyfrowa maszyna zwojowa bazująca na technologii tonerowej.
2: Digital Pro 3 w wersji z semirotacyjnym modułem sztancującym.