McDonald’s i Loop pracują nad kubkiem na kawę wielokrotnego użytku
1 Jan 1970 12:05

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Dzięki partnerstwu z Loop sześć brytyjskich restauracji koncernu McDonald's – po raz pierwszy w historii firmy - rozpocznie fazę pilotażową systemu zwrotnego kubków na kawę. Płacąc depozyt w wysokości 1 funta konsumenci będą mogli odebrać swój gorący napój w kubku zwrotnym Loop. Zachętą ma być dla nich rabat o wartości 20 pensów przy zakupie kolejnego gorącego napoju.

Po wypiciu kawy klienci będą zachęcani do wyrzucenia swego pojemnika do jednego z sygnowanych przez Loop koszy ustawionych w restauracjach uczestniczących w systemie; zutylizowane kubki będą zbierane, odsyłane do mycia i ponownie wprowadzane do obiegu.

System będzie obowiązywał w restauracjach i barach typu drive-through sygnowanych przez McDonald's. Użytkownicy będą „wynajmować” kubek na czas swojej wizyty i zwracać go w odpowiadającym im momencie. Gdy jednak zapomną o zwrocie, przy następnych zakupach w McDonald's będą musieli zapłacić kolejny 1-funtowy depozyt i zwrócić oba kubki przy kolejnej okazji.

Kubki został wykonane ze zrecyklowanych pojemników jednorazowych na kawę przez firmę zajmującą się ekologicznym wzornictwem Circular&Co. W ich skład wchodzi przetworzony polipropylen, który jest trwały i łatwy do mycia, jednak jego ilość została zredukowana poprzez wykorzystanie – w zewnętrznej warstwie izolacyjnej – odzyskanego papieru pochodzącego z kubków z papieru; zapewnia on nie tylko korzyści dla środowiska, ale również wyjątkowy wygląd i wrażenia dotykowe. Gdy kubek wielokrotnego użytku zakończy swój cykl życia, zostanie poddany recyklingowi, zaś pozyskany w ten sposób materiał ponownie wykorzystany do produkcji kolejnych kubków.

McDonald's chwali się, że w ciągu ostatnich kilku lat zaoszczędził rocznie ponad 4000 ton tworzyw dzięki rezygnacji z produkcji plastikowych zabawek z serii Happy Meals oraz zamianie plastikowych słomek, pokrywek do lodów McFlurry oraz pudełek z sałatkami na – jak to określa - „bardziej zrównoważone rozwiązania”. Firma informuje również, że blisko 90% jej opakowań pochodzi z recyklingu lub jest pozyskiwana ze źródeł odnawialnych, i ciągle pracuje nad poprawą tych statystyk. Jej celem jest pełna rezygnacja z tworzyw sztucznych pochodzenia kopalnego; w sytuacji, gdy bezpieczeństwo lub funkcjonalność wymagać będzie stosowania plastików, będą one pochodzić wyłącznie z recyklingu lub źródeł biologicznych. Koncern dąży również do pełnej recyklowalności lub kompostowalności swych opakowań, tak by nie trafiały na wysypiska śmieci.

Opracowano na podstawie informacji firmy McDonald's