Nintendo i Thimm: Kiedy gra wideo spotyka tekturę falistą
1 Jan 1970 14:41

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Japoński producent gier na konsolę i komputer Nintendo wprowadził w tym roku kolejną innowację na rynku gier wideo – Nintendo Labo. Dlaczego jest wyjątkowa? Nintendo Labo łączy konsolę telewizyjną Nintendo Switch z modułowymi zestawami z tektury falistej, które stają się interaktywnymi elementami gry. Thimm to europejski dostawca Nintendo Labo, wykonujący trudne technicznie arkusze z tektury falistej w swoich trzech niemieckich zakładach produkcyjnych.

Nintendo Labo zaprasza do budowania, gry i odkrywania – ze wstępnie pociętych arkuszy tektury falistej można bez dodatkowych pomocy zbudować na przykład pianino, wędkę lub kierownicę motocykla. Tak zwane Toy Con łączy się następnie z konsolą do gier Nintendo Switch – w ten sposób „budząc je do życia”. Po podłączeniu gracze mogą grać na zbudowanym pianinie, łowić wędką cyfrowe ryby czy też na swoim motocyklu brać udział w pełnych emocji wyścigach. Ponieważ kontrolery te są wykonane z tektury falistej, pozwalają puścić wodze projektowej fantazji – zarówno w odniesieniu do ozdób, jak i kształtu. Kreatywność nie zna dzięki nim granic.

Tektura falista spełnia w tej innowacji zupełnie nowe zadanie. Nie jest – jak zazwyczaj – opakowaniem, lecz elementarną częścią końcowego produktu. „Budowanie i składanie Toy Cona musi funkcjonować bez zarzutu, żeby gra mogła być przyjemna” - jak wyjaśnia Benjamin Brulic, doradca sprzedaży w Thimm Verpackung, który razem ze swoim zespołem realizuje ten projekt. „Dlatego też odpowiednio wysokie wymagania stawiamy produkcji. Możemy je spełniać dzięki realizowanemu wspólnie z Nintendo intensywnemu etapowi implementacji, bieżącym kontrolom jakości i bardzo dobrze przeszkolonym pracownikom.” Arkusze tekturowe Nintendo Labo są wytwarzane z tektury falistej przygotowanej specjalnie dla tego klienta, wytłaczane na płasko i pokrywane drukiem jedno- lub dwubarwnym.

„Nintendo Labo łączy przyjemność grania i majsterkowania i pokazuje zupełnie nowe drogi na wykorzystanie zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju materiału opakowaniowego, jakim jest tektura falista. Bardzo się cieszymy w Thimm z możliwości bycia europejskim dostawcą Nintendo, częścią wyjątkowego, kreatywnego produktu” - jak podsumowuje projekt Michael Weber, dyrektor ds. marketingu korporacyjnego Grupy Thimm.

Źródło: Grupa Thimm