Nowe, ekologiczne opakowanie od Mondi i Unilever
1 Jan 1970 08:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Unilever wraz z Mondi, światowym liderem w dziedzinie opakowań i papieru, opracowały nowy, wysokobarierowy papierowy materiał opakowaniowy dla serii dań i sosów w proszku Colman's firmy Unilever, który cechuje mniejsza ilość tworzyw sztucznych i większa zawartość papieru; dzięki temu możliwy jest jego recykling w istniejącym strumieniu odpadów papierowych w Wielkiej Brytanii.

Zastępując poprzedni, nie przystosowany do odzysku laminat wielomateriałowy papierowym opakowaniem nadającym się do recyklingu, Mondi wspiera firmę Unilever w realizacji jej celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Z poprzedniego materiału wyeliminowano aluminium oraz wszystkie niepotrzebne warstwy plastiku. W ten sposób powstało nowe opakowanie o 85% zawartości papieru, z ultracienką warstwą funkcjonalnego tworzywa sztucznego, która zamyka opakowanie i zapewnia barierową ochronę żywności. Zespoły badawczo-rozwojowe Mondi i Unilever określiły tę warstwę jako minimalną akceptowalną ochronę potrzebną do zapewnienia długiego okresu przydatności do spożycia przy zachowaniu wysokiej jakości produktu i ograniczeniu marnotrawstwa żywności.
Mondi i Unilever ściśle współpracowały w trakcie całego procesu rozwojowego, radząc sobie z wyzwaniem, jakim był ograniczony dostęp do zakładów produkcyjnych w czasie pandemii koronawirusa. Poczynając od weryfikacji pomysłu, przez serię szeroko zakrojonych prób na linii produkcyjnej w zakładach badawczo-rozwojowych Mondi i Unilever, firmy zyskały elastyczność niezbędną do szybkiego opracowania prototypu i przetestowania unikalnego materiału opakowaniowego przed rozpoczęciem jego masowej produkcji. Taka metoda współpracy stanowi sedno zorientowanego na klienta podejścia EcoSolutions firmy Mondi, polegającego na ścisłej współpracy z klientami dla upewnienia się, że otrzymają oni najlepszy z możliwych i najbardziej ekologiczny produkt spełniający oczekiwania odbiorcy, użytkownika końcowego oraz środowiska naturalnego.

Unilever koncentruje się na kwestiach gospodarki obiegu zamkniętego oraz na tworzeniu wartości dodanej w jej ramach. Dwa z kluczowych celów w tym zakresie to przekształcenie całego portfolio opakowań w rozwiązania nadające się do recyklingu, wielokrotnego użytku lub ulegające biodegradacji, a także zmniejszenie o połowę ilości zużywanego plastiku do 2025 r. - które zaspokaja nowe opakowanie.

Fikerte Woldegiorgis, dyrektor ds. marketingu produktów spożywczych w Unilever UK&I, wyjaśnia: W przypadku Colman's nie idziemy na kompromisy w kwestii smaków i chętnie podejmujemy równie odważne kroki, jeśli chodzi o nasze zobowiązania w kwestii zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że mogliśmy współpracować z Mondi przy tworzeniu tego papierowego opakowania nadającego się do recyklingu, stając się pierwszą dużą marką w swojej kategorii, która to uczyniła. Nowe opakowanie wykorzystujące papierowe podłoże zapewnia kupującym możliwość cieszenia się tym samym wspaniałym smakiem produktu, który znają i kochają, ale teraz z dodatkową korzyścią w postaci możliwości recyklingu opakowań.

Torsten Murra, globalny szef ds. klientów kluczowych z branży opakowań giętkich w firmie Mondi, dodaje: MAP2030, plan działania Mondi na najbliższe 10 lat mający na celu osiągnięcie naszych ambitnych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2030 roku, koncentruje się na rozwiązaniach opakowaniowych i papierowych zgodnych z zasadami GOP (…). Dzięki ścisłej współpracy z Unilever byliśmy w stanie współtworzyć opakowanie, które spełni wszystkie oczekiwania i nadaje się do recyklingu, stanowiąc cenny zasób dla gospodarki obiegu zamkniętego, będące realnym krokiem ku bardziej zrównoważonej przyszłości.

Opracowano na podstawie informacji firmy Mondi