Od spółdzielni zakupowej do europejskiej marki
1 Jan 1970 06:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Pod marką PackSynergy współpracuje 20 regionalnych liderów branży opakowaniowej w 19 krajach Europy. Deklarowany cel to zapewnienie silnej przeciwwagi dla największych graczy i sprostanie wyzwaniom zglobalizowanego świata poprzez systematyczny rozwój. PackSynergy, która twierdzi, że jest „wiodącą siecią opakowań w Europie” z rocznymi obrotami przekraczającymi 400 mln euro, ma teraz nie tylko całkowicie odnowioną tożsamość marki, w tym nową stronę internetową, ale także wspiera ambitne projekty w zakresie innowacji i zrównoważonego rozwoju.

Zarówno liczba zrzeszonych członków, jak i obroty sieci PackSynergy rosną znacznie szybciej niż w przypadku innych, podobnych organizacji. „Z PackSynergy realizujemy bardzo jasną strategię rozwoju” - potwierdza dyrektor generalny Thomas A. Baur i wyjaśnia: „Jednak wzrost nie jest celem samym w sobie - to konieczność, aby zachować konkurencyjność jako sieć średnich przedsiębiorstw w zglobalizowanej gospodarce. Do 2025 roku chcemy, aby przynajmniej jeden partner PackSynergy w każdym ekonomicznie ważnym kraju w Europie odgrywał aktywną rolę jako lider danego rynku lokalnego”.

Każdy potencjalny członek musi dopasować się do sieci wnosząc możliwości, wiedzę i lokalny potencjał. Wszystkich członków jednoczą wspólne wartości, które zapewniają, że liderzy biznesowi mogą spotykać się i wymieniać doświadczeniami. Thomas Horna, przewodniczący Rady Nadzorczej PackSynergy i dyrektor zarządzający Horna GmbH Verpackungen, przedstawia w skrócie idee organizacji: „Autentyczność i uczciwość, zaufanie i partnerstwo, profesjonalizm i doświadczenie. To są kluczowe filary naszej współpracy”. W zamian członkowie czerpią korzyści nie tylko z dostępu do strategicznych warunków zakupów grupowych, ale także z aktywnie wspieranej wymiany wiedzy i innowacji w połączeniu z nową, ogólnoeuropejską tożsamością marki.

Wewnętrznie „The New PackSynergy” stawia strategię sukcesu na solidnych podstawach, podczas gdy na zewnątrz zapewnia widoczność i rozpoznawalność poza granicami kraju. Tworzy solidną podstawę do penetracji rynków w całej Europie. Świeża tożsamość marki, nowy projekt marki własnej i jednoczesne uruchomienie nowej strony internetowej to przedsmak innych celów grupy: dalszego rozwoju ogólnoeuropejskiej marki, która toruje drogę do trwałego sukcesu biznesowego każdego członka. Takie jest mocne przekonanie CEO Baura, który podsumowuje istotę największej sieci opakowań w Europie w następujących słowach: „Razem wykorzystujemy siłę silnej grupy, aby zbudować żywotną, wydajną sieć członków, dostawców i klientów.”

Prawdopodobnie najpilniejszym wyzwaniem dla europejskich MŚP w obliczu globalnej konkurencji jest poprawa ich zdolności do innowacji. PackSynergy działa tutaj jako katalizator zmian, zaczynając od cyfryzacji codziennych procesów. „Wirtualne magazynowanie w sieci staje się coraz bardziej normą” - wyjaśnia Thomas Nöjd, dyrektor zarządzający szwedzkiego partnera PackSynergy, Christer Nöjd AB. Wszystkie informacje o produktach i zapasach są dostępne online dla każdego członka, kiedy tylko tego potrzebuje. Platformy cyfrowe szybko zdobywają popularność w zakresie opracowywania, zakupu i produkcji rozwiązań opakowaniowych. Równolegle tworzone jest wirtualne centrum szkoleniowe z łatwym dostępem do szkoleń i możliwościami ustawicznego rozwoju zawodowego.

Know-how, które istnieje w grupie, będzie dostępne dla wszystkich członków. Innowacje można w ten sposób rozwijać i wprowadzać szybko i elastycznie oraz dostosowywać je do praktycznych potrzeb. Oprócz oszczędności pomoże to w szybszym przekształceniu wypróbowanych i przetestowanych rozwiązań w realne opcje dla szerszej grupy docelowej. Następny cel w programie to przyjazne dla środowiska opakowania dostępne we wszystkich dziedzinach – dyrektor generalny, Thomas A. Baur, stawia PackSynergy na czele tej misji deklarując: „Zrównoważony rozwój jest częścią naszej strategii”.

Na podstawie informacji PackSynergy opracowała BZ