„Packvertising” jako efektywna strategia marketingowa
1 Jan 1970 11:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Opakowania nie tylko chronią produkt, ale dodatkowo stanowią potężne narzędzie marketingowe i reklamowe, które wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. W najnowszej części serii Blue Couch przygotowanej przez firmę Sappi widzowie mogą dowiedzieć się, co kryje się pod nazwą „packvertising” i w jaki sposób markowi producenci mogą optymalnie zaprezentować swoje produkty w punktach sprzedaży.

Gośćmi najnowszego z wywiadów Sappi - tym razem zatytułowanego „Packvertising i siła marki w punkcie sprzedaży” - byli Lars Scheidweiler, szef ds. rozwiązań pakujących w Sappi, oraz Olaf Hartmann, dyrektor zarządzający w Multisense Institute of Sensory Marketing.

Sposób, w jaki ludzie podejmują decyzje o zakupie w sytuacji, w której muszą wybierać spośród olbrzymiego asortymentu podobnych produktów, jest bardzo złożony. Na poziomie podświadomości mózg nieustannie pracuje nad oceną sygnałów zmysłowych, takich jak dotyk, zapach i dźwięk. Aby przyciągnąć uwagę klientów, producenci powinni nie tylko zwracać uwagę na funkcjonalność przy wyborze materiałów opakowaniowych, ale także nie zapominać o wrażeniach dotykowych.

Jak zatem producenci marek wybierają odpowiedni materiał opakowaniowy? W jaki sposób opakowanie może wywoływać emocje u konsumentów? I jaką rolę odgrywa tu świadomość ekologiczna? Lars Scheidweiler oraz Olaf Hartmann rozmawiają o tym w najnowszym odcinku serii Blue Couch. Hartmann opowiedział między innymi o ciekawym eksperymencie, który ilustruje wpływ różnych struktur powierzchni opakowań na zachowanie konsumentów.
Film jest już dostępny na stronie internetowej Sappi. Osoby zainteresowane obejrzeniem najnowszego i poprzednich odcinków serii mogą to zrobić pod adresem https://www.sappi-psp.com/the-blue-couch-series.

Opracowano na podstawie informacji firmy Sappi