Pandemia zwiększa popyt na wina w opakowaniach „Bag-in-Box”
1 Jan 1970 12:57

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Z nowych danych opracowanych wspólnie przez firmy Smurfit Kappa oraz Wine Intelligence wynika, że od początku tego roku nastąpił wyraźny wzrost popytu na wina w opakowaniach typu „worki-w-kartonie” (Bag-in-Box), przynajmniej po części spowodowany przez trwającą pandemię koronawirusa. We Francji i Wielkiej Brytanii wina pakowane w taki sposób przyciągnęły przez ostatnie 6 miesięcy aż 3,7 mln nowych konsumentów.

Badanie skoncentrowało się na analizie zachowań smakoszy wina w tych dwóch krajach, którzy w trakcie przymusowego lockdown'u zwiększyli spożycie alkoholi oraz ilość czasu spędzanego w domu. Francja jest największym rynkiem na wina w opakowaniach Bag-in-Box, a Wielka Brytania jednym z notujących najwyższy przyrost. Wśród głównych powodów motywujących do ich zakupu ankietowani konsumenci wymieniali m.in. wygodę użycia, łatwość transportu oraz atrakcyjny stosunek ceny do wartości. Na kolejnych miejscach znalazły się również możliwość przechowywania otwartego wina przez 6-8 tygodni (w porównaniu z 2-3 dniami w szklanej butelce), a także niski ślad węglowy.

Obecnie we Francji do picia win w opakowaniach typu „worek-w-kartonie” przyznaje się prawie 12 milionów konsumentów, a w Wielkiej Brytanii 4 miliony. Badanie ocenia, że produkt może przyciągnąć w przyszłości kolejne 4,4 mln klientów, co oznaczałoby 27% wzrost popytu.

Komentując wyniki badania Thierry Minaud, dyrektor generalny oddziału Smurfit Kappa Bag-in-Box powiedział: „Widzę jasną przyszłość dla naszych rozwiązań Bag-in-Box, jeśli weźmiemy pod uwagę wyniki wskazujące że 4,4 mln konsumentów to ich potencjalni kupcy w najbliższych 6 miesiącach”.

„Bag-in-Box to z punktu widzenia marek opakowanie bardziej zrównoważone, tańsze i przyjazne dla użytkownika, zaspokajające jego obecne oczekiwania, co tłumaczy jego niezrównany sukces i wzrost rynkowego popytu” - dodał.

Z sondażu wynika, że 4 na 10 potencjalnych nabywców wina w opakowaniach Bag-in-Box nie przekroczyło jeszcze 35 roku życia i że życzyłoby sobie również dostępu do mniejszych pojemności opakowań tego typu. Wśród regularnych klientów największym popytem cieszy się wersja 3-litrowa.

Na podstawie informacji Smurfit Kappa opracował TK