Papierowa butelka Coca-Coli otwiera nowe możliwości
1 Jan 1970 09:16

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Innowacyjna nowa papierowa butelka firmy Coca-Cola na napój roślinny AdeZ powinna przyciągnąć uwagę 43% tych spośród konsumentów, którzy deklarują, że przy wyborze produktów biorą pod uwagę etyczność lub przyjazność dla środowiska danego produktu – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą GlobalData. Decyzja Coca-Cola może zachęcić inne firmy do wprowadzania niestandardowych opakowań, dlatego w dłuższej perspektywie konsumenci mogą oczekiwać pojawienia się kolejnych produktów płynnych w papierowych butelkach w hotelach, restauracjach i kawiarniach (segment HoReCa) oraz w sklepach detalicznych, od piwa po napoje bezalkoholowe, soki i napoje gotowe do spożycia (ready-to-drink).

Arvind Kaila, szef działu napojów konsumenckich w GlobalData, komentuje: Papierowa butelka Coca-Cola otwiera zupełnie nowe możliwości przed producentami napojów. W sytuacji rosnącej presji konsumentów i rządów oczekujących na proekologiczne inicjatywy nie jest zaskoczeniem wzrost działań badawczo-rozwojowych pod kątem butelek z papieru.

Badania GlobalData wskazują też, że w obliczu trwającej pandemii koronawirusa 22% ogółu konsumentów postrzega rosnące znaczenie opakowań nadających się do recyklingu lub ponownego wykorzystania, a dla 12% ma to kluczowe znaczenie.

Kaila dodaje: Konsumenci na całym świecie coraz częściej oczekują od marek tworzenia i wprowadzania na rynek nowych i zrównoważonych innowacji w zakresie opakowań. Rośnie znaczenie zrównoważonego rozwoju i ograniczania negatywnego wpływu na środowisko dla postrzegania marek przez konsumentów w czasie pandemii (…).

Projekt Coca-Coli wchodzi w fazę testów, co pomoże zebrać dane na temat stosunku konsumentów do opakowań papierowych i ich przydatności w handlu. Informacje zostaną wykorzystane do dalszego rozwoju tego formatu opakowań w przyszłości.
Arvind Kaila podsumowuje: Ta innowacja jest ważnym krokiem w rozwoju opłacalnego opakowania na produkty płynne i prawdopodobnie będzie miała pozytywny wpływ na cały przemysł napojów.
Opracowano na podstawie informacji firmy Coca-Cola