Plast-Box wyznacza nowe kierunki rozwoju
1 Jan 1970 09:12

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Plast-Box, jeden z liderów w produkcji opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w okresie pierwszych trzech kwartałów 2018 roku osiągnął ponad 130,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, tj. o 5,9% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Grupa zamknęła 9 miesięcy br.  zyskiem netto na poziomie 2,1 mln zł i wynikiem EBITDA sięgającym 10,7 mln zł. 

„Działamy na coraz bardziej wymagającym rynku, co zmusza nas do zwiększonego wysiłku na rzecz doskonalenia operacyjnego oraz optymalizacji kosztów w skali całej grupy. W tym zakresie prowadzimy działania wewnątrz spółki, które powinny wspierać nasze wyniki w kolejnych kwartałach. Optymalizujemy kluczowe działania i procesy, poszukując najlepszych rozwiązań dla prowadzonego biznesu. Robimy rozeznanie na rynku, nie wykluczając przy tym możliwości łączenia biznesów. Takie działania generują dodatkowe koszty w spółce” – mówi Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box SA. 

Grupa stale zwiększa swoją obecność na rozwijającym się rynku opakowań w Polsce i Europie. Na koniec września 2018 roku eksport odpowiadał za 61,8% całkowitej sprzedaży grupy. Sprzedaż na rynki unijne po trzech kwartałach urosła o 6,1% do 46,7 mln zł. W efekcie udział sprzedaży do państw UE, w tym do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, po 9 miesiącach roku sięgnął 35,9% skonsolidowanych przychodów. W tym samym okresie Plast-Box zwiększył sprzedaż na rynek krajowy o 8,2% r/r do poziomu 49,7 mln zł, generując w ten sposób 38,2% obrotów grupy.

„Poszukujemy nowych rynków oraz zasobów, które pozwolą nam rozszerzyć skalę i zasięg działania. Mamy duży  potencjał; aby go w pełni wykorzystać, wyznaczyliśmy nowe kierunki rozwoju grupy, zgodnie z którymi z jednej strony będziemy poprawiać zyskowność podstawowego biznesu, z drugiej zaś wzmacniać kompetencje w segmencie opakowań z tworzyw sztucznych rozszerzając ofertę o produkty wykraczające poza dotychczasową działalność” – informuje prezes Pawlak.  

Plast-Box jest producentem pracującym w formule B2B, zaopatrującym przede wszystkim branżę spożywczą, a także podmioty oferujące wyroby chemiczne dla gospodarstw domowych, firm remontowych i budowlanych. Główną pozycję asortymentową stanowią zamykane wiadra, których sprzedaż w okresie 3 kwartałów br. wzrosła o 5,2% r/r i odpowiadała za 79,4% przychodów grupy. Poza tym w ofercie grupy znajdują się skrzynki i produkty użytkowe, sprzedawane w sieciach handlowych. 

Plast-Box istnieje od 1983 r., a od 2004 r. jest notowany na GPW. Spółka posiada fabryki w Polsce i na Ukrainie, w których wykorzystuje maszyny i technologie najlepszych firm na świecie.

Opracowano na podstawie informacji firmy Plast-Box