Płatki Fazer w kartonach Cupforma Natura firmy Stora Enso
1 Jan 1970 12:44

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W maju br. fiński koncern spożywczy Fazer wprowadził na rynek nowe wersje swoich przekąsek owsianych, Fazer Aito i Fazer Yosa, oferowanych w proekologicznych opakowaniach bazujących na kartonie Stora Enso Cupforma Natura. Jak zapewnia jego producent ilość plastiku niezbędnego do wykonania kubków na snacki została dzięki temu zredukowana o ponad 50%, a same opakowania stały się bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego. Co więcej zredukowany został tzw. ślad węglowy generowany przy ich produkcji, użytkowaniu i utylizacji. Jak wynika z wyliczeń GaBi Packaging Calculator dla produktów marki Fazer/Thinkstep AG z listopada 2019 roku, w przypadku kubków na 200-gramowe snacki Fazer Yosa redukcja dwutlenku węgla w całym ich cyklu życia wyniosła 56%.

Wprowadzenie na rynek opakowań kartonowych jest zbieżne z polityką zrównoważonego rozwoju prowadzoną przez koncern Fazer i wytyczonymi w związku z tym celami środowiskowymi, które sięgają roku 2030. Zakładają one m.in. redukcję emisji dwutlenku węgla o 50%. Fazer chce też obniżyć udział tworzyw sztucznych w swoich opakowaniach, jak też stopniowo wprowadzać ich odnawialne i odzyskiwalne warianty.

„Odpowiedzialność społeczna towarzyszy serii produktowej Aito od chwili pojawienia się jej na rynku. Snacki Fazer Aito i Fazer Yosa wytwarzane są przy zastosowaniu biopaliwa gazowego w naszych zakładach w Koria w Finlandii. Jest dla nas przy tym niezwykle ważne, by opakowania do obu serii były na tyle proekologiczne, na ile to możliwe, łatwe w recyklingu i wydajne pod względem logistycznym” – mówi Susanna Kallio, Brand & Category Director w firmie Fazer.

Redukcja plastiku używanego w nowych opakowaniach jest możliwa dzięki zastosowaniu kartonu Cupforma Natura ze specjalną powłoką barierową. Trzy rodzaje snacków Fazer Aito (każdy o innym smaku) są też dostępne w litrowych opakowaniach wykonanych z kartonu Stora Enso dedykowanego produktom ciekłym. We współpracy ze Stora Enso stworzone zostały też nowe kartonowe wielopaki z myślą o sprzedaży poszczególnych partii snacków. Zastąpiły one wcześniej używane plastikowe odpowiedniki.

„Konsumenci z radością przyjęli nowe, bardziej proekologiczne opakowania. Mamy też pozytywne ich reakcje związane ze zredukowaną ilością plastiku w nich zastosowanego. Nowe kubki są łatwiejsze w użytkowaniu, jak też w recyklingu: kubek można w całości umieścić w pojemniku na odpady kartonowe i papierowe, zaś aluminiowe wieczko – w dedykowanym odpadom metalowym” – mówi Susanna Kallio.

Źródło: Stora Enso

Fot: Stora Enso