Połączenie Fort Dearborn oraz Multi-Color Corporation
1 Jan 1970 11:41

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Clayton, Dubilier & Rice (CD&R) przejęła i połączyła firmy Fort Dearborn i Multi-Color Corporation (MCC), tworząc jedną z największych na świecie firm produkujących etykiety dla klientów z całego świata.

W połączeniu tych dwóch wiodących producentów etykiet widzimy silną logikę strategiczną oraz obiecujący potencjał tworzenia wartości dodanej - powiedział Nate Sleeper, dyrektor generalny CD&R. Cieszymy się na współpracę z kierownictwem połączonej firmy, która pomoże nam wprowadzić innowacje i wzbogacić ofertę dla wymagających klientów na całym świecie. Widzimy wiele możliwości zwiększenia skali operacyjnej, osiągnięcia trwałego wzrostu i wierzymy, że nasze doświadczenie może pomóc w przygotowaniu połączonej firmy na odniesienie przyszłego sukcesu.

Połączenie Fort Dearborn oraz MCC pozwoli stworzyć zdywersyfikowaną platformę na bazie różnych technologii produkcji etykiet, obszarów geograficznych i klientów. Będzie ona obsługiwać zróżnicowaną grupę klientów działających w wielu branżach, w tym win i alkoholi wysokoprocentowych, żywności i napojów, piwa oraz produktów chemii gospodarczej i higieny osobistej. Oczekuje się, że połączona firma będzie generować około 3 mld USD rocznego przychodu.

David Scheible, doradca operacyjny funduszy CD&R, będzie pełnił stanowisko prezesa połączonych firm. To były prezes i dyrektor generalny firmy Graphic Packaging, który obecnie działa w Radzie Dyrektorów Ford Dearborn.

Wierzymy, że możliwości rozwoju, jakie daje to połączenie i nowe partnerstwo inwestycyjne z CD&R, przyniosą ogromne korzyści naszym klientom, dostawcom i pracownikom - powiedział Kevin Kwilinski, prezes i dyrektor generalny Fort Dearborn. Wierzymy, że globalny zasięg MCC i doświadczenie CD&R we wspieraniu firm w poprawie sprawności operacyjnej oraz osiąganiu globalnej skali i wzrostu przyniosą korzyści połączonemu przedsiębiorstwu.

Doceniamy wsparcie Advent International w ostatnich pięciu latach, które pomogło nam w doskonaleniu łańcuchów sprzedaży i dostaw, zwiększaniu skali działalności oraz w docieraniu do nowych, atrakcyjnych branż. Otwierając kolejny rozdział cieszymy się z możliwości dostarczania jeszcze większej różnorodności rozwiązań naszym klientom na całym świecie i zapewnienia perspektyw naszym pracownikom jako części większej, bardziej globalnej organizacji.

W MCC nieustannie inwestujemy w naszych ludzi, procesy i technologie, aby wzmocnić naszą organizację i stać się jednym z najbardziej zaufanych i innowacyjnych liderów w produkcji etykiet na całym świecie - dodał Nigel Vinecombe, dyrektor generalny MCC. Połączenie z firmą Fort Dearborn oraz stałe wsparcie ze strony inwestorów zapewniających wysoką wartość dodaną zapewniają nam możliwość dalszego wzmacniania firmy, inwestowania w rozwój naszej działalności na całym świecie oraz zapewnienia najlepszej w swojej klasie obsługi naszych klientów.

Robert Volpe, dyrektor CD&R, powiedział: Cieszymy się, że dzięki temu połączeniu będziemy mogli wzmocnić globalne przedsiębiorstwo produkujące etykiety premium. Wierzymy, że połączona firma będzie dysponować globalną platformą o szerokim zasięgu dla różnych branż i obszarów geograficznych, innowacyjnymi technologiami etykietowymi, korzystnymi perspektywami rozwoju oraz szerokim wachlarzem możliwości obsługi klientów na całym świecie.

CD&R przejmuje Fort Dearborn i MCC od globalnych inwestorów private equity, odpowiednio Advent International i Platinum Equity. Przejęcia i fuzja podlegają zwyczajowym warunkom zamknięcia i oczekuje się, że zostaną zakończone do końca 2021 roku. Warunki transakcji nie zostały ujawnione.

Opracowano na podstawie informacji firmy CD&R