Polski rynek słodyczy w 2024 osiągnął wartość ok. 20 miliardów złotych, co plasuje nas na 5. miejscu w Europie. Jak podaje Centrum Monitorowania Rynku, największy udział w generowaniu tej wartości przypada na dyskonty (46%), sklepy małoformatowe (30%) oraz supermarkety (15%). To właśnie one mają decydujący wpływ na zmiany materiałów opakowaniowych, czego przykładem jest historia ptysi z firmy Brześć, które od 2024 są dostępne na polskich i zagranicznych półkach sklepowych w nowej, przetwarzalnej folii od Coveris Rypin.
Flagowymi produktami firmy Brześć są wyroby ptysiowe - słomka ptysiowa, groszek ptysiowy oraz korpusy ptysiowe
„Zapotrzebowanie na przetwarzalne materiały opakowaniowe jest zgodne z polityką Unii Europejskiej, która ogłosiła, że do 2030 r. wszystkie znajdujące się na unijnym rynku opakowania mają nadawać się do recyklingu. Nowe opakowania naszych produktów odpowiadają temu trendowi i wspierają redukcję odpadów opakowaniowych” - tłumaczy Arkadiusz Drążek, dyrektor generalny firmy Brześć Sipa sp.k., jednego z głównych producentów wyrobów cukierniczych w Polsce.
Firma Brześć od ponad 40 lat specjalizuje się w produkcji słodkich i wytrawnych przekąsek, jednak jej flagowymi produktami są wyroby ptysiowe - słomka ptysiowa, groszek ptysiowy oraz korpusy ptysiowe. Cieszą się one dużą popularnością wśród klientów z Polski, jak i z zagranicy, m.in. z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Czech, Słowacji, Litwy, ale można je spotkać również w Dubaju, Kanadzie i USA. Firma od wielu lat współpracuje z Hadepol Flexo, obecnie Coveris Rypin – zakładem przejętym przez Grupę Coveris w czerwcu 2024 – i to właśnie dzięki tej współpracy udało się wprowadzić nową, przetwarzalną folię do masowej produkcji.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z udanego wprowadzenia na rynek wyrobów ptysiowych we w pełni przetwarzalnych foliach BOPP produkowanych w naszym zakładzie w Rypinie. Ta zrównoważona alternatywa dla materiałów nie nadających się do recyklingu zapewnia taką samą trwałość, jednocześnie oszczędzając zasoby i pomagając zarówno dostawcom, jak i sieciom spożywczym, osiągnąć ich cele w zakresie zrównoważonego rozwoju” - skomentował Wojciech Jankowski, szef sprzedaży w Coveris Rypin.
Dodatkowym atutem nowej folii jest jej wysoka transparentność, dzięki czemu konsumenci mogą zajrzeć do środka opakowania ułożonego na sklepowej półce. Folia ta idealnie nadaje się do zadruku w 8 kolorach w technologii flekso oraz umożliwia stosowanie dodatkowych uszlachetnień, takich jak matowe i błyszczące wykończenie, dla podkreślenia wartości marki.
Dzięki inwestycji w zrównoważone opakowania dla swoich flagowych przekąsek, marka Brześć ma większą szansę na promocję polskich produktów nie tylko w Europie, ale także w regionie MENA. Tym bardziej, że posiada ona również odpowiednie certyfikaty Halal przyznawane produktom nadającym się do spożycia przez muzułmanów.
„Dzięki zaufaniu i wsparciu Coveris Rypin planujemy w niedalekiej przyszłości rozszerzyć produkcję opakowań monomateriałowych dla kolejnych produktów” - podsumował Arkadiusz Drążek.
Opracowano na podstawie informacji firmy Coveris