Print Shop Analytics gwiazdą Tygodnia Innowacji Heidelberga
1 Jan 1970 09:23

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) wynosi cyfryzację swych relacji z klientami – z wykorzystaniem użytecznych usług o wartości dodanej – na wyższy poziom. „Heidelberg Plus” to nowa brama do cyfrowego ekosystemu Heidelberga, do której klienci mogą wejść dzięki prostemu logowaniu, zyskując dostęp do kompletnej cyfrowej oferty niemieckiego koncernu. Przyszłe aplikacje będą wykorzystywać technologię chmury, Internet Rzeczy, Big Data oraz sztuczną inteligencję, oferując klientom wartość dodaną przydatną do kierowania ich firmami.

Jedna z kluczowych prezentacji Heidelberga, pokazana w trakcie trzydniowego Tygodnia Innowacji 2021 odbywającego się w dniach 13-15 października w siedzibie firmy w Wiesloch-Walldorf pod hasłem „Zawsze o krok z przodu” (Always a Step Ahead), dotyczyła Prinect Print Shop Analytics, pierwszej aplikacji Prinect w chmurze oferowanej za pośrednictwem Heidelberg Plus, która zostanie udostępniona klientom w przyszłym roku. To narzędzie, które umożliwia użytkownikom określenie aktualnych wyników drukarni w oparciu o bieżące dane wszystkich kluczowych wskaźników wydajności (KPI).

Monitorowanie KPI w czasie rzeczywistym i optymalizacja produkcji

Wiele drukarni nadal kontroluje swoje procesy z użyciem przestarzałych danych i posiada ograniczony dostęp do aktualnych wskaźników KPI, co utrudnia szybką optymalizację wielu procesów. Prinect Print Shop Analytics stanowi zintegrowane rozwiązanie, które rejestruje, ocenia i monitoruje wskaźniki KPI drukarni w czasie rzeczywistym w celu optymalizacji produkcji poprzez sugerowanie konkretnych kierunków działania z pomocą sztucznej inteligencji. Klienci łączą się z nim za pośrednictwem Heidelberg Plus wyposażonym w zintegrowany interfejs użytkownika oraz uwierzytelnianym za pomocą pojedynczego logowania. Wszystkie wygenerowane pulpity, wraz z odpowiednimi analizami i zaleceniami, są dostępne dla wszystkich upoważnionych użytkowników stosownie do ich potrzeb i z dowolnego miejsca za pośrednictwem komputera, tabletu lub smartfonu. Aplikacja została również wyposażona w system powiadamiania, który aktywnie informuje użytkownika o wszelkich problematycznych obszarach.

Dzięki pierwszej aplikacji Prinect dostępnej w Heidelberg Plus nasz cyfrowy ekosystem Heidelberga nabiera rozpędu, a korzyści dla klientów wynikające z cyfryzacji stają się coraz bardziej widoczne - mówi Ludwig Allgoewer, dyrektor globalny ds. sprzedaży i marketingu w Heidelbergu. Badania rynkowe wykazały, że nasi klienci pilnie potrzebują w aplikacjach takich jak Prinect Print Shop Analytics funkcji, które mogą wykorzystać do szybkiego zwiększenia wydajności podczas pracy systemów, a także do jednoczesnego obniżenia kosztów.

Heidelberg rozwija Print Shop Analytics we współpracy z klientami

Z myślą o możliwie najszybszym przygotowaniu aplikacji do rynkowego debiutu i zagwarantowania, że będzie ona oferowała kompletną i praktyczną funkcjonalność, Print Shop Analytics jest rozwijana w ramach wspólnego projektu firm Heidelberg i Pinguin Druck z Berlina:

Współpraca z Pinguin Druck ma bardzo pozytywny wpływ na wartość użytkową pierwszej aplikacji Prinect opartej na chmurze - mówi Christopher Berti, dyrektor działu rozwiązań software'owych w firmie Heidelberg. Takie podejście gwarantuje, że funkcje, które włączamy do aplikacji, odzwierciedlają rzeczywiste potrzeby rynku.

Print Shop Analytics staje się narzędziem zmieniającym reguły gry w naszej codziennej pracy - mówi Alexander Mende, dyrektor zarządzający w Pinguin Druck. Teraz będę natychmiast powiadamiany przez Print Shop Analytics, jeśli jedna z naszych maszyn drukarskich ulegnie awarii lub drukarnia nie osiągnie założonych celów. Powiadomienia te są ustawiane zgodnie z moimi osobistymi preferencjami, a ja mogę natychmiast zobaczyć szczegółowe dane. Ta funkcja oraz zalecane przez narzędzie kierunki działań pomagają mi podjąć właściwą decyzję w celu szybkiego rozwiązania problemu.

Heidelberg Plus wspiera zarządzanie drukarnią i zapewnia wartość dodaną

Dzięki Heidelberg Plus firma łączy już wykorzystywane aplikacje cyfrowe z nowymi usługami dla klientów. W przyszłości użytkownicy będą potrzebowali pojedynczego punktu dostępu, aby uzyskać pełny przegląd wszystkich cyfrowych narzędzi i usług z portfolio Heidelberga. Dzięki temu możliwe będzie szybkie i proste uzyskanie informacji, dokonanie zakupu (eShop) i monitorowanie własnej działalności. Z Heidelberg Assistant (HDA) korzysta już ponad 1800 drukarni, zyskując w ten sposób dostęp do swych danych produkcyjnych. W celu zyskania odpowiednich usług muszą one zarejestrować się lub wykupić dostęp do serwisu jako klienci kontraktowi.

Tym, co – jak twierdzi Heidelberg – robi na użytkownikach największe wrażenie, jest możliwość wykorzystania urządzeń mobilnych do monitorowania pracy maszyn, zakupu materiałów eksploatacyjnych lub tworzenia zgłoszeń serwisowych. Do grona stałych użytkowników HDA należą zarówno duże firmy posiadające zakłady w kilkudziesięciu różnych krajach, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa z zaledwie jednym zakładem. Kluczowe elementy cyfrowego ekosystemu Heidelberga, takie jak HDA i eShop, rozwinęły się już w sposób bardzo obiecujący - wyjaśnia Allgoewer. Łącząc te i inne istniejące aplikacje, a także wcielając nowe, będziemy jeszcze bardziej rozszerzać korzyści dla naszych klientów.

Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg