Progroup odnotowała po raz pierwszy miliard obrotu
1 Jan 1970 12:23

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Na początku października 2021 roku po raz pierwszy w historii przedsiębiorstwa Progroup osiągnęła obroty w wysokości ponad miliarda euro. Wynik z poprzedniego roku został ponadto przekroczony już przed końcem roku 2021. Na ten sukces składa się nie tylko konsekwentnie realizowana polityka inwestycyjna i rozwojowa rodzinnej firmy. Odzwierciedla on również obecną tendencję do zwiększania zakupów przez Internet oraz zrównoważonych opakowań.

Już od trzeciego kwartału 2020 roku popyt na tekturę falistą jest ekstremalnie wysoki w całej Europie. W 2021 roku ta dynamika nawet się zwiększyła. Jest to tendencja, którą obserwujemy na wszystkich rynkach - mówi Jürgen Heindl, założyciel i prezes zarządu Progroup. Jürgen Heindl podkreśla: To, że mogliśmy w niezawodny sposób zrealizować nasze cele w tak trudnym czasie jak pandemia koronawirusa, jest prawdziwym sukcesem zespołowym. Tylko dzięki temu mogliśmy w niezawodny sposób zaspokoić wysokie zapotrzebowanie naszych klientów.

Siła napędowa: e-handel i świadomość konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju

Istotną siłą napędową tych tendencji, poza stale rozwijającym się ożywieniem gospodarczym, jest boom handlu internetowego i ogólna zmiana zachowań konsumentów. W czasach, w których nie można regularnie podróżować, korzystać z restauracji i innych usług, rośnie wykorzystanie towarów zapakowanych w stosunku do innych produktów, takich jak tworzywa sztuczne lub folie.

Obserwujemy to w wielu branżach – od przemysłu spożywczego przez urządzenia elektryczne i odzież po produkty farmaceutyczne i higieniczne. Do tego coraz intensywniejszy staje się wymóg ze strony konsumentów, a przez to i handlu, w zakresie konsekwentnego stosowania opakowań nadających się do recyklingu. W ten sposób opakowania z tektury falistej zyskują dodatkowo na znaczeniu w stosunku do innych produktów - ocenia Jürgen Heindl.

Kontynuacja rozwoju międzynarodowego

Także w przyszłości Progroup chce się dalej rozwijać, aby mieć trwały wpływ na rynek. Pod koniec sierpnia 2021 roku firma zapowiedziała budowę kolejnej fabryki formatów tektury falistej w Nadrenii-Palatynacie. Firma inwestuje w budowę fabryki ponad 90 milionów euro. Wraz z rozpoczęciem produkcji planowanym na drugi kwartał 2023 roku powstanie 60 nowych miejsc pracy dla wysokowykwalifikowanych pracowników oraz praktykantów.

Progroup kontynuuje swój rozwój także na płaszczyźnie międzynarodowej. W polskim Strykowie powstaje aktualnie dwunasty zakład produkcji formatów tektury falistej firmy, który jest trzecim z kolei w Polsce. W ten sposób Stryków ze zdolnością produkcyjną 825 milionów metrów kwadratowych rocznie stanie się jedną z największych lokalizacji produkcji tektury falistej na świecie.

Ponadto w fazie planowania znajdują się dalsze projekty rozwojowe we Francji i Włoszech. Suma inwestycji w aktualne krajowe i międzynarodowe projekty rozwojowe wynosi aż 300 milionów euro. Łącznie powstanie aż 200 nowych, nowoczesnych miejsc pracy w kraju i zagranicą.

Starannie zaplanowana zmiana pokoleniowa gwarantuje stabilność

Ważnym elementem długoterminowej strategii rozwojowej Progroup jest starannie zaplanowana zmiana pokoleniowa, która zostanie zrealizowana na przełomie lat 2022/2023. Jürgen Heindl przekaże stanowisko prezesa zarządu Progroup AG swojemu synowi Maximilianowi Heindlowi, pełniącemu obecnie rolę zastępcy prezesa zarządu. Jürgen Heindl przejdzie natomiast do rady nadzorczej. Maximilian Heindl widzi tendencję do zrównoważonych opakowań jako konkretne zadanie w przyszłych projektach rozwojowych:

To ważny sygnał dla branży opakowań i potwierdzenie naszej pracy w Progroup. Zagadnienie zrównoważonego rozwoju jest i pozostanie głównym elementem naszej strategii firmowej. Zamknięte obiegi materiału to są konkretne cele, które wyznaczamy sobie również w przyszłości. W interesie naszych klientów i pracowników, ale także i przede wszystkim w interesie przyszłych pokoleń.

Opracowano na podstawie informacji firmy Progroup

Na zdjęciu: (od lewej): Jürgen i Maximilian Heindl