Raport AWA o rynkowych trendach w branży etykiet
1 Jan 1970 11:59

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wydawca raportów rynkowych, firma AWA Alexander Watson Associates, wypuściła na rynek pierwszy raport „AWAreness Report Sustainability in Labeling & Product Decoration”, który skupia się na aktualnych trendach rynkowych przyczyniających się do wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju w globalnej branży etykietowej.

Jak przekonuje raport, perspektywy rozwoju tego sektora są coraz lepsze, co zdaniem autorów wynika zarówno z zainteresowania konsumentów środowiskiem naturalnym, jak i zmian w przepisach branżowych. Przykładowo rozwój ustawodawstwa dotyczącego zrównoważonego rozwoju i rozszerzonej odpowiedzialności producenta ma wpływać na ustanawianie ustandaryzowanych, poszerzonych wymagań odnośnie łańcuchów wartości.

W raporcie dokonano podziału na popularne metody etykietowania, takie jak etykiety samoprzylepne, klejone, etykiety rękawowe i IML oraz oceniono obecną sytuację branży. Wydawnictwo zajmuje się również środowiskiem rynkowym, wariantami i zastosowaniami końcowymi każdego rodzaju etykiet, a także ich pozycjonowaniem, zrównoważonym rozwojem i możliwościami recyklingu.

Ponadto łączy każde z rozwiązań etykietujących z ich najbardziej powszechnymi zastosowaniami w opakowaniach sztywnych i giętkich, identyfikując makrotrendy takie jak prawodawstwo i regulacje, projektowanie z myślą o recyklingu, trendy konsumenckie, działania marek oraz megatrendy dotyczące opakowań. Autorzy liczą, że przyczyni się to do zrozumienia obecnej i przewidywanej sytuacji w branży.
Raport AWA dostarcza również aktualny przegląd projektów prowadzonych przez stowarzyszenia i organizacje w ramach łańcucha wartości i w skali całego globu.

Opracowano na podstawie informacji AWA