Raport Esko: opakowania a klient w cyfrowych kanałach sprzedaży
1 Jan 1970 08:44

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Esko, jeden z największych światowych dostawców zintegrowanych rozwiązań dla przemysłu opakowaniowego, opublikowała nowy raport zatytułowany „Opakowania a klient w cyfrowych kanałach sprzedaży: spełnianie oczekiwań w sektorze zdrowia i urody” (“Packaging and the Digital Shopper: Meeting Expectations in Health & Beauty”), który przygotowała wspólnie ze swymi siostrzanymi spółkami: Pantone, X-Rite oraz AVT. Raport opisuje, czego od opakowań produktów do ochrony zdrowia i pielęgnacji urody oraz higieny oczekuje 3 tys. przebadanych klientów z USA, Europy Zachodniej oraz Azji. W czerwcu 2018 r. Esko opublikowała również podobny dokument poświęcony opakowaniom spożywczym i napojowym.

Ilościowe i jakościowe dane zebrane w nowym raporcie mogą być wartościowe dla specjalistów ds. marketingu, wzornictwa, opakowań czy IT z firm zajmujących się kreowaniem marki, ponieważ pozwalają poznać preferencje i oczekiwania konsumentów względem opakowań w konwencjonalnych i cyfrowych kanałach sprzedaży. Dzięki tej wiedzy liderzy marek mogą uprościć i zintegrować funkcjonalności swych opakowań, zwiększyć elastyczność działania oraz lepiej wykorzystać opakowania jako element innowacyjności napędzający sprzedaż. Wyniki badania mogą zainteresować również agencje marketingowe oraz producentów opakowań jako narzędzie pozwalające lepiej zaspokajać oczekiwania współczesnych konsumentów wykorzystujących cyfrowe kanały sprzedaży.

Prezentujemy kilka wybranych danych statystycznych raportu Esko:

- 63% kupujących przewiduje zwiększenie poziomu wydatków online na produkty do ochrony zdrowia, pielęgnacji i higieny w następnych 18 miesiącach;

- 14% kupujących przez Internet zwróciło rzeczone produkty, ponieważ ich rzeczywisty wygląd różnił się od tego, który był prezentowany w sieci;

- 28% klientów przyznało, że w ciągu ubiegłych 3 miesięcy kupili nowe produkty, bo spodobało im się ich opakowanie;

- 63% badanych deklaruje, że byliby bardzo zainteresowani zakupem produktów dla zdrowia i urody, które są spersonalizowane pod kątem typu ich skóry/ciała.

Ostatnia z wymienionych statystyk powinna skłonić liderów marki do zajęcia się problemem, jak w szybki sposób spersonalizować cechy funkcjonalne produktów i uprzyjemnić skorzystanie z nich klientom (włączając w to kwestię instrukcji użycia produktu); w tym przypadku personalizacja niekoniecznie oznacza umieszczenie personaliów klienta na opakowaniu, a bardziej dopasowanie produktu do jego oczekiwań.

Na podstawie informacji Esko opracował TK