Reproflex3 popularyzuje fleksografię
1 Jan 1970 10:17

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Andrew Hewitson, współzałożyciel i dyrektor ds. rozwoju działalności brytyjskiej przygotowalni do druku fleksograficznego Reproflex3, mówi o zbliżającym się przełomie, kiedy z pełnym przekonaniem uważa, że proces fleksograficzny zyska uznanie, na jakie zasługuje po dekadzie technologicznych udoskonaleń i ulepszeń. „Tempo, w jakim fleksografia zdobywa przetwórców, zwłaszcza tych stosujących grawiurę, zdecydowanie przyspiesza” – kontynuuje. „Istnieje powszechna zgoda, że fleksografia sobie poradzi, szczególnie kiedy chodzi o zrównoważony rozwój, który obecnie jest największym zmartwieniem właścicieli marek”.

Ze swojej siedziby w północno-wschodniej Anglii, Reproflex3 uczestniczy w popularyzacji fleksografii, zarówno geograficznie, jak i technologicznie. Działając także za granicą, aby uniezależnić się od niezwykle konkurencyjnego brytyjskiego rynku, firma odnosi sukcesy w ZEA i Indiach, a także współpracuje z myślącymi podobnie specjalistami od prepressu w Stanach Zjednoczonych i — od niedawna — we Włoszech.

Jeśli chodzi o technologię, firma Reproflex3 jest najlepiej znana za wprowadzone w 2016 roku rozwiązanie ProjectBlue, które otrzymało nagrodę FTA. Oparte na przełomowym systemie Kodak FLEXCEL NX System, rozwiązanie ProjectBlue optymalizuje dostarczanie farby i spójność obrazu, łącząc doskonałą separację kolorów, zróżnicowane rastrowanie, opatentowany patterning płyt oraz specjalnie zaprojektowane wałki rastrowe. Ta kombinacja dostarcza wyjątkowo żywe i spójne wydruki o ultra wysokiej rozdzielczości, wykonane przy maksymalnej szybkości maszyn i w standardowej czterokolorowej palecie farb.

ProjectBlue jest także platformą technologii dla BlueEdge, pierwszego produktu będącego wynikiem współpracy firm Reproflex3 i Z Due. Oferowany wyłącznie przez firmę Z Due, BlueEdge potrafi wszystko to, co ProjectBlue, ale został przystosowany przez obu partnerów, aby spełniać wymagania włoskiego rynku druku post-print na tekturze falistej, na którym firma Z Due ma mocną pozycję (Reproflex3 specjalizuje się w opakowaniach elastycznych dla renomowanych marek FMCG).

Reproflex3 i Z Due zawdzięczają swoje partnerstwo bezpośrednio udziałowi w konkursie Global Flexo Innovation Awards, zapoczątkowanym w 2018 roku, aby uczcić 10. rocznicę wprowadzenia Kodak Flexcel NX System. Na ceremonii wręczenia nagród w Stambule obie firmy zdobyły złote wyróżnienia za wyjątkowe przykłady opakowań z nadrukiem fleksograficznym, ale, co równie ważne, rozpoczęły obecną współpracę.

Andrew Hewitson opisuje obie firmy jako „rzemieślników, w najlepszym znaczeniu tego słowa. Chodzi mi o to, że obie z prawdziwym entuzjazmem podchodzą do naszego rzemiosła. Jesteśmy dumni z opracowywania praktycznych rozwiązań. W Stambule nie byliśmy w tym osamotnieni, ponieważ wszyscy laureaci, bez wyjątku, byli prawdziwymi rzemieślnikami. To była jedna z naprawdę pozytywnych rzeczy związanych z tymi nagrodami”.

ProjectBlue i BlueEdge to efekty tego rzemieślniczego nastawienia. „Wykorzystujemy technologię i umieszczamy na niej nasz znak” – w ten sposób Hewitson opisuje model biznesowy firmy Reproflex3. Dodaje, że kluczem do dalszego rozwoju firmy jest pomysł na znalezienie „wolnej przestrzeni — miejsca, gdzie możemy wprowadzać innowacje i zwiększać wartość. Jeśli tego nie zrobimy, ryzykujemy zostaniem zwykłym producentem dóbr”.

Najnowszy przykład tej filozofii w działaniu — VORTEX — jest obecnie w fazie beta testów i jest obiektem dużych nadziei obu firm Reproflex3 i Z Due. „Vortex ma olbrzymi potencjał, ponieważ jest adresowany do szerszego grona odbiorców, niż ProjectBlue” – wyjaśnia Hewitson. „Z uwagi na swój charakter, ProjectBlue nie jest dla każdego. W przypadku ProjectBlue w celu uzyskania jak najlepszych wyników drukarnia nie tylko musi oferować najwyższą jakość i spójność druku, ale także utrzymywać proces na najwyższym poziomie. Choć to zastosowanie ma swoich odbiorców rynku, to nie wszystkie drukarnie są na nie jeszcze gotowe. Natomiast coraz większa ich liczba jest zainteresowana rozwojem, który umożliwi skorzystanie z rozwiązania ProjectBlue. Vortex jest przeznaczony właśnie dla tych firm: chodzi o wykorzystanie i dostosowanie technologii rastrowania oraz zaawansowanego rozwiązania certyfikacji 360 barw, aby pomóc im stopniowo osiągać coraz wyższą jakość. Wspólnie z naszymi partnerami jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że wkrótce wprowadzimy rozwiązanie VORTEX na szerszy rynek we wszystkich regionach”.

Zarówno Reproflex3, jak i Z Due są na etapie podejmowania decyzji, co zaprezentować w konkursie 2020 Global Flexo Innovation Awards, organizowanym przez firmę Miraclon, nowy dom (od 2019 roku) rozwiązań Kodak FLEXCEL. Nagrody są przyznawane w szczególności za „spojrzenie poza opakowanie” i oceniają wpływ zgłoszonych rozwiązań na cały łańcuch wartości. Warunkiem wstępnym jest wysoka jakość, a niezależne jury — któremu tym razem przewodniczy Christopher Horton, były starszy wiceprezes SGS — będzie oceniać zgłoszenia w czterech kategoriach innowacyjności: kreatywność w szacie graficznej; konwersja z innych procesów druku; wydajność procesu produkcyjnego; i zaangażowanie w zrównoważony rozwój.

Opracowano na podstawie informacji firmy Miraclon