Ricoh rozwija ofertę na rynek opakowań
1 Jan 1970 13:19

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Japońska firma poinformowała inwestorów o planach rozwoju rozwiązań dla przemysłowego druku inkjetowego, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji w obszarze tekstyliów i opakowań.

Firma jest „gotowa do przeprowadzenia znaczących inwestycji” rozwijających ofertę dla branży etykiet, opakowań (w tym również opakowań giętkich) w ciągu 3 lat.

Szczegóły koncepcji przedstawiono podczas tegorocznego Dnia Inwestora. Na spotkaniu dyrektor generalny oddziału zajmującego się drukiem przemysłowym - Tetsuya Morita zaprezentował plan zwiększenia sprzedaży do poziomu 80 mld jenów w roku budżetowym 2022.

Tetsuya Morita opisał także koncepcję mikrofabryki, w której zamówienia na odzież i płatności są realizowane przez internet, a automatyzacja procesów druku, obróbki, jak również kontroli i wysyłki powoduje redukcję kosztów oraz zmniejszenie odpadów. Zdaniem Mority koncept powinien przynieść 10 mld jenów do 2022 roku.

Plany rozwoju prezentowane przez Ricoh obejmują także nową drukarkę 3D i rozszerzenie wykorzystania technologii Ricoh w druku przemysłowym, mającym zastosowanie w hafcie cyfrowym, drukowaniu tapet i podłóg. Oferowana obecnie głowica drukująca Gen5 posiada 45-proc. udział w rynku druku wielkoformatowego w Chinach. Wprowadzana aktualnie do sprzedaży głowica Gen6 oferuje większą przepustowość, wyższą precyzję uderzenia, jak również możliwość drukowania atramentami UV, rozpuszczalnikowymi i wodnymi. Według Sergio Kato, dyrektora generalnego grupy Commercial Printing, atramentowy system produkcyjny na papier ciągły  Pro VC70000 jest zdolny do przyspieszenia transformacji procesu druku z offsetowego na cyfrowy. „Sercem” tego flagowego rozwiązania firmy Ricoh jest właśnie głowica Gen6.

Podczas swojej prezentacji dla analityków i akcjonariuszy Kato stwierdził, że: „Dotychczasowe oferty zarówno Ricoh, jak i firm konkurencyjnych nie zaspokajały w wystarczającym stopniu zapotrzebowania w obszarach jakości druku i produktywności”. Podobnie jak w przypadku planu eksplorowania rynku opakowań, rozbudowa portfela produktów będzie wymagała od Ricoh „podjęcia szeroko zakrojonych inwestycji terminowych”.

Realizacja planów wpłynie na wzrost przychodów w grupie - z prognozowanych 186 mld jenów sprzedaży w roku budżetowym 2018 do 225 mld jenów i zysku operacyjnego w wysokości 35 mld jenów do 2022 roku.

Obecnie firma kończy drugi rok fazy poprzedzającej właściwą fazę startu, która rozpocznie się w 2020 roku. Do końca tego okresu Ricoh ma podwoić zysk operacyjny z 98,8 mld jenów obecnie do 185 mld.

Na podstawie informacji firmy Ricoh opracowała BZ