Selektywna zbiórka odpadów z Coca-Colą
1 Jan 1970 09:21

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zakończyła się druga tura przekazywania gminom żółtych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów. W ramach tegorocznej odsłony akcji do gmin z całej Polski trafiło kolejne 640 koszy. Łącznie już 55 gmin z całego kraju otrzymało od Coca-Cola blisko 1300 żółtych pojemników na tworzywa sztuczne. Od początku akcji w sierpniu 2018 zebrano do nich 150 ton odpadów. Działania są realizowane we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia w ramach globalnej ambicji „Świat bez Odpadów”.

120-litrowe żółte pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów ufundowane przez Fundację Coca-Cola zostały rozmieszczone w przestrzeni publicznej z dużym natężeniem ruchu (np. na terenach atrakcyjnych turystycznie, takich jak plaże, ogródki jordanowskie, obiekty sportowe czy też przystanki komunikacji). Przekazane kosze mają wesprzeć istniejącą infrastrukturę i zachęcać konsumentów do recyklingu, wzmacniając ich świadomość ekologiczną, a także wspomóc gminy w wypełnieniu wysokich unijnych norm w zakresie recyklingu. W ramach akcji odbyły się również szkolenia dla pracowników placówek oświatowych i urzędów miast na temat segregacji odpadów komunalnych, gospodarki odpadami oraz zmian klimatu.

„Zależy nam na tym, by opakowania po naszych napojach nie stały się bezużytecznym odpadem, ale wróciły do obiegu i zostały ponownie wykorzystane. Dlatego od lat edukujemy oraz prowadzimy z partnerami, organizacjami i samorządami szerokie działania wspierające recykling. Dzięki nim już w 2018 roku 63 proc. naszych opakowań zostało zebranych i przetworzonych. Wierzymy, że wspólne działania pozwolą nam skutecznie zamknąć obieg” – mówi Gabriela Bar, menedżer ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services.

Akcja przekazywania gminom żółtych koszy przez Coca-Cola to wynik współpracy z Fundacją Nasza Ziemia. Działania prowadzone są już drugi rok, w ramach globalnej strategii firmy „Świat bez Odpadów” (World Without Waste). Zgodnie ze swoją ambicją, do 2030 r. Coca-Cola chce zebrać i przetworzyć tyle opakowań, ile trafia od niej do konsumentów. W tym celu firma zawiązuje partnerstwa z organizacjami branżowymi, innymi producentami, organizacjami pozarządowymi oraz samorządami, a także prowadzi szereg działań edukacyjnych, aby pokazać, że opakowania mogą mieć więcej niż jedno życie. Powstała również platforma wiedzy i inspiracji www.swiatbezodpadow.pl, która w przystępny sposób tłumaczy i zachęca do segregacji oraz recyklingu odpadów

Źródło: Coca-Cola