Siegwerk przystąpił do inicjatywy HolyGrail 2.0
1 Jan 1970 11:13

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Siegwerk, jeden z czołowych globalnych dostawców farb do druku opakowań i etykiet, przystąpił do inicjatywy HolyGrail 2.0, która pod auspicjami Europejskiego Stowarzyszenia Marek (AIM) bada pionierską technologię cyfrowych znaków wodnych pod kątem zastosowania w europejskiej branży opakowań. Ta inteligentna technologia może zrewolucjonizować procesy sortowania odpadów opakowaniowych oraz podnieść jakość recyklingu. Siegwerk to jedna z ponad 85 firm i organizacji reprezentujących kompletny opakowaniowy łańcuch wartości, które wchodzą w skład HolyGrail 2.0. Ich ostatecznym celem jest stworzenie prawdziwej Gospodarki Obiegu Zamkniętego.

Nowa technologia działa niczym cyfrowy paszport dla opakowań. Cyfrowe znaki wodne o wielkości znaczka pocztowego są scalane z powierzchnią etykiet lub papierowych opakowań. Malutkie kody nie są widoczne dla ludzkiego oka, ale mogą być odczytywane przez kamery i zawierają wiele istotnych informacji, m.in. nazwę producenta, numer jednostki inwentarzowej (SKU), rodzaj wykorzystanego do ich produkcji tworzywa (w przypadku podłoży kompozytowych ich skład) itd. Dane te mogą przydać się na każdym ogniwie opakowaniowego łańcucha wartości – od producenta po recyklera – ale dodatkowo zwiększyć zaangażowanie konsumentów, usprawnić przejrzystość łańcucha dostaw oraz procesy sprzedaży, a w ostateczności pozwolić na właściwe posortowanie odpadów w zakładach recyklingu. Ostatecznym efektem będzie powstanie recyklatów wyższej jakości, które można wykorzystać do produkcji nowych towarów i tym samym wesprzeć realizację idei GOZ.

Firma Siegwerk w projekcie HolyGrail 2.0 podzieli się swoją wiedzą na temat cyrkularności opakowań, jak również ekologicznych farb i lakierów oraz procesów druku.

„Jesteśmy dumni z członkostwa w tej ambitnej inicjatywie i dołączenia do tak uznanych firm jak Coca-Cola, Kelloggs, Rewe Group czy Tetra Pak. Doskonale wpisuje się ona w kluczowe elementy naszych dążeń ku GOZ związanych ze zbiórką i recyklingiem wszystkich opakowań. Nie mamy wątpliwości, jak ważna jest transformacja naszej branży z modelu gospodarki linearnej do obiegowej. Wykorzystanie cyfrowych i inteligentnych rozwiązań ma dla niej kluczowe znaczenie” - wyjaśnia Alina Marm, stojąca na czele działu zajmującego się Gospodarką Obiegu Zamkniętego w Siegwerk.
Na podstawie informacji Siegwerk opracował TK