Słodki sukces z Mondi
1 Jan 1970 11:18

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

 

W lipcu 2016 r. Mondi przejęło tureckiego producenta opakowań giętkich, firmę Kalenobel, i w sektorze opakowań do lodów dostrzegło interesującą szansę rozwoju. Stambulskie przedsiębiorstwo, obecnie znane jako Mondi Kalenobel, dysponuje dwoma zakładami produkcyjnymi w mieście Kirklareli położonym na północy Turcji, a jego pozycja innowatora w dziedzinie opakowań do lodów wciąż się umacnia.

Ostatnio, na zlecenie klienta, firma przystąpiła do zadania, którego dotychczas nikt inny się nie podjął. Polegało ono na wyprodukowaniu papierowego opakowania z plastikowym przezroczystym okienkiem umożliwiającym podejrzenie znajdującego się pod nim waflowego rożka. W 2016 r. rodzinne przedsiębiorstwo produkujące rożki do lodów, Oexmann GmbH & Co. KG z Gelsenkirchen w Niemczech, zwróciło się do firmy z pytaniem, czy takie rozwiązanie jest możliwe.

Tak ambitny projekt wymagał nowatorskiego podejścia i specjalistycznej wiedzy na temat opakowań do lodów. „Byliśmy jedynym dostawcą, który podjął się tego wyzwania” - mówi Sedat Igbar, manager handlowy odpowiedzialny za Europę w Mondi Kalenobel. „Sukcesywnie współpracując z firmą Oexmann opracowaliśmy oraz opatentowaliśmy opakowanie na rożek, które pozwala wielbicielom lodów zobaczyć znajdujące się w środku pyszności. Pierwsza partia produktu trafiła na półki w maju tego roku”.

Firma Oexmann produkująca rożki od 1926 r. dostarcza te niestandardowe opakowania na drugi koniec świata do producenta lodów z Auckland, firmy Fonterra Brands (New Zealand) Ltd., która pakuje w nie jedne ze swoich najlepszych wyrobów.

„Owalne przezroczyste okienko ma 2,3 cm wysokości i 1,8 cm szerokości. Zgodnie z życzeniem firmy Oexmann jest wykonane z biodegradowalnej folii” - wyjaśnia Sedat Igbar.

Niemieckie przedsiębiorstwo, kierowane obecnie przez Thomasa Oexmanna, wnuka założyciela, Karla Oxemanna, świetnie prosperuje współpracując nie tylko z Nową Zelandią. „Eksportujemy nasze rożki praktycznie do wszystkich krajów Europy” - wyjaśnia obecny dyrektor zarządzający. „Aktualnie produkujemy prawie 5 milionów rożków dziennie”.

W 2017 r. firma Euromonitor ustaliła, że sprzedaż detaliczna na globalnym rynku lodów wyniosła 74 mld USD i stale rośnie. Europa stanowi ok. 30% rynku światowego, a wzrost konsumpcji w tym rejonie wynika ze zwiększonego popytu głównie na lody w pojedynczych porcjach – w postaci lodów na patyku, w rożku lub w kubku. Mondi Kalenobel eksportuje 75% swoich opakowań do lodów i spodziewa się znacznego wzrostu sprzedaży w Europie.

Firma Mondi opracowała dla klienta firmy Oexmann – nowozelandzkiego producenta lodów Fronterra – wyjątkowe opakowanie z okienkiem stanowiące szansę na wykorzystanie możliwości nowatorskiej promocji produkowanych przez nią lodów klasy premium.

Kupujący będą mogli zobaczyć apetyczne kawałki składników pysznych lodowych rożków, takich jak Kapiti kwiat wiśni i truskawka, Kapiti prażony sezam i złoty syrop – które ostatnio zostały uznane najbardziej innowacyjnymi lodami 2018 r. przez organizację International Ice Cream Consortium (IICC) – oraz Kapiti zachodnioafrykańska gorzka czekolada i yuzu (Kapiti to wyspa położona w odległości ok. 5 km od zachodniego wybrzeża nowozelandzkiej Wyspy Północnej).

Firma Mondi postanowiła laserowo wyciąć w wieczku opakowania małe, przezroczyste okienko w kształcie wyspy Kapiti, umożliwiające klientom podejrzenie skrywanych pod nim lodów.

Firmie Fonterra pomysł się spodobał i teraz Mondi dostarcza jej nietypowe opakowania do rożków wraz z wieczkami.

„Koncentrujemy się na szukaniu rozwiązań – nawet jeśli zajmuje to sześć miesięcy czy cały rok” - podkreśla Sedat Igbar. „Firma Mondi dowiodła również swoich umiejętności w tworzeniu przyjaznych konsumentowi opakowań z funkcją łatwego otwierania, przyciągających uwagę klientów na półkach sklepowych, a także różnych rozwiązań ekologicznych. Jesteśmy prawdziwie kompleksowym dostawcą i głównym graczem na rynku opakowań do lodów”.

Źródło: Mondi