Smurfit Kappa poszerza gamę rozwiązań dla e-handlu
1 Jan 1970 11:19

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Smurfit Kappa wypuści na rynek gamę opakowań przeznaczonych na kosmetyki pielęgnacyjne i upiększające sprzedawane przez Internet, szybko rozwijający się segment e-handlu, którego wartość w 2020 r. oszacowano na kwotę 17,6 mld euro.

Jak informuje przedsiębiorstwo, badania rynkowe wskazują, że rosnącemu popytowi na produkty kosmetyczne sprzedawane w sieci towarzyszy oczekiwanie klientów, że będą one dostarczane w ekologicznych opakowaniach wysokiej jakości, które dodatkowo zapewnią stosowny poziom ochrony w czasie transportu.

Firma twierdzi, że 69% klientów preferuje opakowania z papieru z uwagi na ich zrównoważonych charakter, a 80% oczekuje, że ich przesyłki dotrą do nich w idealnym stanie. Dla konsumentów korzystających z usług sklepów internetowych równie ważna jest wygoda, bowiem 74% wysoko ceni sobie możliwość łatwych zwrotów towaru, a 59% życzy sobie paczek, które łatwo otworzyć.

W odpowiedzi na te potrzeby nowe portfolio eHealth & Beauty Smurfit Kappa zawierać będzie zrównoważone, papierowe opakowania odpowiednie do wysyłki delikatnych produktów takich jak perfumy, kosmetyki oraz produkty do pielęgnacji skóry i włosów, a także opakowania zabezpieczające przed nieuprawnionym otwarciem na witaminy, suplementy diety oraz odżywki dla sportowców.

Smurfit Kappa poinformowała, ze jej nowe portfolio ma sprostać głównym wyzwaniom łańcucha dostaw e-commerce, takim jak uszkodzenia produktu w transporcie, wypełnianie pustych przestrzeni oraz zrównoważony rozwój, i że zostało opracowane dla zaperwnienia doskonalszych doświadczeń klienta z kontaktu z marką.
Co więcej, cała oferta została zaprojektowana w taki sposób, aby spełniać standardy International Safe Transit Association (ISTA), ułatwiając tym samym proces certyfikacji przez Amazon opakowań dla konkretnych produktów.
Wśród innowacji w nowym portfolio znalazło się opakowanie Tamper Evident Pack, wyposażone w podwójny mechanizm samoblokujący, który nie wymaga użycia taśmy klejącej i zgodnie z deklaracją producenta ułatwia zwrot towaru, a także rozwiązanie Beauty Sleeve przeznaczone do ochrony małych produktów, takich jak kosmetyki i środki do pielęgnacji skóry, o zaokrąglonych krawędziach, które zwiększają pozytywne wrażenia związane z marką.

Kolejna innowacja, Hammock Fit, ma zapewniać przyjemność w trakcie rozpakowywania, a jednocześnie oferować dodatkowe zabezpieczenie produktów w sieci dostaw.

Arco Berkenbosch, wiceprezes ds. innowacji i rozwoju w Smurfit Kappa, powiedział: W segmencie zdrowia i urody szybkość dotarcia do rynku musi iść w parze z unikalnymi doświadczeniami klientów. Nasza nowa gama produktów eHealth & Beauty to ekscytujące, dostosowane do potrzeb, szyte na miarę rozwiązania opakowaniowe, które pasują do biznesów różnej wielkości, od małych przedsiębiorstw po globalnie rozpoznawalne marki.

Na początku roku Smurfit Kappa uruchomiłą nowe, certyfikowane przez ISTA laboratorium w swym zakładzie w Northampton (Wielka Brytania), które koncentruje się na tworzeniu opakowań ograniczających i zapobiegających uszkodzeniom produktów w czasie transportu do odbiorcy.

Wprowadzenie nowego portfolio opakowań dla e-handlu uzupełnia gamę rozwiązań Better Planet Packaging Smurfit Kappa, inicjatywy, której celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na cały łańcuch dostaw oraz na konsumentów poprzez redukcję śladu ekologicznego opakowań. Niektóre z istniejących innowacji w tej gamie to Eco-Tube, kompozytowa tuba z papieru pozyskanego z lasów certyfikowanych przez FSC, która zdaniem producenta nadaje się do odzysku w strumieniach recyklingu konsumenckiego, oraz rozwiązania opakowaniowe eBottle, które pozwalają na transport napojów i płynów w indywidualnych opakowaniach lub wielopakach.

Opracowano na podstawie informacji firmy Smurfit Kappa