Smurfit Kappa zachęca do tworzenia rozwiązań opakowaniowych przyszłości
1 Jan 1970 11:57

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Smurfit Kappa, czołowy producent opakowań, zainaugurował nowy konkurs w ramach swoich działań dążących do rozwiązania jednego z największych wyzwań w branży: minimalizacji ilości odpadów niepodlegających recyklingowi, które są wytwarzane każdego dnia.

Opakowania stanowią prawie 40% zapotrzebowania na tworzywa sztuczne w Europie (za: Sprawozdanie Komisji Europejskiej „Europejska strategia na rzecz tworzyw sztucznych w gospodarce o obiegu zamkniętym”). Smurfit Kappa rzuca wyzwanie projektantom, inżynierom, wynalazcom i myślicielom - zarówno wewnątrz firmy, jak i poza nią - do opracowania innowacyjnego produktu ograniczającego ilość odpadów niepodlegających recyklingowi, które są wytwarzane każdego roku.

Dwa wyzwania konkursowe to:

1) opracowanie alternatywy dla folii kurczliwej, którą owija się palety w celu ich zabezpieczenia podczas przechowywania i transportu;

2) opracowanie opakowania na czekoladki wykonanego w 100% z papieru i z zabezpieczeniem termicznym, które można wykorzystać w kanale eCommerce.

Konkurs trwa do piątku 29 marca 2019 r. Zgłaszający z całego świata mogą przedstawiać swoje pomysły na jedno lub oba wyzwania. Zwycięzca każdego z nich otrzyma nagrodę w wysokości 8 tys. euro, a jego pomysł zostanie zaprezentowany podczas Smurfit Kappa Innovation Event, które odbędzie się w maju 2019 r.

„Projektowanie opakowań odgrywa zasadniczą rolę w zmniejszaniu ilości odpadów wytwarzanych w codziennym życiu i w zapewnianiu bardziej zrównoważonej przyszłości. Celem konkursu Better Planet Packaging Design Challenge jest zainspirowanie światowej społeczności projektantów do pracy nad konkretnymi problemami w zakresie zrównoważonego projektowania opakowań. Z niecierpliwością czekamy na możliwość obejrzenia zgłoszeń oraz wybranie pierwszych, zwycięskich innowacyjnych rozwiązań w naszym konkursie” - powiedział Arco Berkenbosch, Wiceprezes ds. Innowacji i Rozwoju Smurfit Kappa.

W roku 2019 firma inauguruje konkurs Design Challenge, który jest kluczowym aspektem w ramach działań Smurfit Kappa Better Planet Packaging (BPP). Rozpoczęta we wrześniu 2018 inicjatywa BPP stanowi centralny punkt strategii biznesowej przedsiębiorstwa. ej celem jest dostarczenie przełomowych rozwiązań w branży opakowań w celu zapewnienia bardziej zrównoważonej przyszłości.

Więcej informacji na temat wyzwania oraz sposobu składania zgłoszeń można znaleźć na stronie Better Planet Packaging Design Challenge.

Źródło: Smurfit Kappa