Sukces opakowania Metsä Board w fińskim konkursie
1 Jan 1970 09:34

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Metsä Board, firma należąca do Metsä Group, ogłosiła wiosną br., że jej przeznaczone dla restauracji modułowe opakowanie do dań na wynos zostało zaliczone do siedmiu zwycięskich idei koncepcyjnych w konkursie na innowacje zorganizowanym przez strefę Helsinki Wholesale Market. Zwycięzcy mogli wziąć udział w fazie pilotażowej, która właśnie dobiegła końca. Opakowanie opracowane przez grupę projektową pod kierunkiem Metsä Board jest wykonane z produkowanej przez Metsä Board tektury z włókien pierwotnych i może być łatwo poddane recyklingowi. W ramach wstępnego pilotażu zarówno konsumenci, jak i restauratorzy uznali to rozwiązanie za łatwe w użyciu i funkcjonalne, a także łatwe do recyklingu.

Obecnie wiele opakowań do dań na wynos, z których korzystają restauracje, wykonanych jest ze spienionego polistyrenu (EPS), który należy do produktów objętych dyrektywą UE w sprawie tworzyw sztucznych jednorazowego użytku. Restauracje pilnie potrzebują nowych rozwiązań opakowaniowych, a tektura stanowi alternatywę zgodną z koncepcją zrównoważonego rozwoju. Opakowanie modułowe opracowane przez grupę projektową może być również zamykane szczelniej niż pojemniki z EPS, a ponadto tekturę można zadrukowywać, co umożliwia promocję marki.

To opakowanie składa się z opakowania zewnętrznego, w którym może się zmieścić kilka tacek o różnych rozmiarach odpowiednich dla określonych potraw. Restauracje mogą dostosowywać opakowania za pomocą drukowanych naklejek, natomiast wygląd opakowania pozostaje taki sam w przypadku wszystkich restauracji, które kupują opakowania do dań na wynos za pośrednictwem hurtowni. Restauratorom przesłano teraz próbki, które mogą dalej testować podczas lata.

„Opakowanie zostało opracowane na podstawie licznych dyskusji i warsztatów, w których uwzględniono cały łańcuch wartości opakowania” – powiedziała Leena Yliniemi, Technical Marketing Director, Metsä Board. „Warto zauważyć, że w badaniu opinii konsumenci deklarowali gotowość do płacenia więcej za opakowania tekturowe, ponieważ uznali je za bardziej zrównoważone. Nasze opakowanie poprawia również wizerunek żywności premium”.

W zespole prowadzonym przez Metsä Board znalazła się fińska firma Cadpack Oy, która zaprojektowała i wyprodukowała opakowanie. Z kolei spółka Package Testing & Research Ltd odpowiadała za koordynację projektu pilotażowego oraz badanie opinii konsumentów przy użyciu usług badawczych Sense N Insight. Konkurs na innowacje, finansowany przez miasto Helsinki i Business Finland, został zorganizowany w celu znalezienia nowych rozwiązań technologicznych i innych innowacyjnych rozwiązań przeznaczonych dla branży spożywczej, a także produkcji opakowań, gospodarki obiegowej i czystych technologii.

Źródło: Metsä Board