Wpływ kryzysu na wykorzystanie opakowań
1 Jan 1970 12:08

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Organizatorzy Targów Pakowania i Opakowań ALL4PACK Paris 2020, które odbędą się od 23 do 26 listopada 2020, chcieli poznać wpływ kryzysu związanego z Covid-19 na wykorzystanie opakowań przez Francuzów. Sondaż IFOP, zrealizowany w maju na zlecenie targów ujawnił zmiany w zachowaniu niektórych Francuzów.

Badanie IFOP zrealizowane na reprezentatywnej próbie 1001 respondentów dowodzi, że według Francuzów opakowania są niezwykle przydatne lub bardzo przydatne. Ta opinia jest bardziej zauważalna u seniorów (66% w porównaniu z 22% wśród badanych w wieku od 18 do 24 lat), co dowodzi, że istnieje pokoleniowa różnica w postrzeganiu opakowań.

Opakowania odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa produktów, a w konsekwencji konsumentów. Francuzi są świadomi tego faktu, tym bardziej w dobie kryzysu. Jednak, ta użyteczność zderza się z silną wolą zmiany koncepcji i zastosowania opakowań wyrażaną przez społeczeństwo, mającą na celu lepiej odpowiedzieć na wyzwania ochrony środowiska.

1/3 Francuzów preferuje zakup produktów z mniejszą ilością opakowań, niż przed epidemią Covid-19, zaś 60% nie zmienia przyzwyczajeń pomimo kryzysu. 60% respondentów twierdzi, że nie zmieniło swoich zachowań odnośnie opakowań, zaś 40% badanych deklaruje obecnie zakup większej ilości produktów w opakowaniach niż przed kryzysem związanym z koronawirusem. Odsetek ten jest większy wśród mieszkańców północno-wschodniej części Francji (48%) i dużych aglomeracji (45%), gdzie rozprzestrzenianie się wirusa było większe. Ta różnica w zachowaniu może dotyczyć roli opakowania w zapewnieniu bezpieczeństwa i  najprawdopodobniej utrzyma się.

Wyniki sondażu pokazują, że większość Francuzów (61%) uważa, że przedsiębiorcy nie podejmują wystarczających działań w kwestii projektowania zrównoważonych opakowań. Jednak, konsumenci nie pokazali producentom « czerwonej kartki » (najbardziej negatywną ocenę wystawiło 17% respondentów). Większość badanych wystawiło ocenę pozytywną lub negatywną, co pokazuje brak pewności w tej kwestii związany z niedostateczną wiedzą na temat działań przedsiębiorców i firm.  

Znaczące lecz niedoceniane wysiłki służące projektowaniu opakowań jutra » Opakowania zawsze będą potrzebne. Są niezastąpione, ale osiągnęliśmy koniec pewnego cyklu. Przyszłość wymaga nowego podejścia. Wiele innowacji jest tworzonych przez przedsiębiorców, ale niestety opinia publiczna niewiele wie na ten temat »  mówi Olivia Milan, dyrektor targów All4Pack.

Targi All4Pack wybrały kilkanaście innowacji, które będą prezentowane profesjonalistom przez wystawców w trakcie trwania imprezy :

  • Wynalezienie nowego surowca pochodzącego z recyklingu składającego się w 100% z EPS (materiału najczęściej wykorzystywanego do produkcji opakowań) pozyskiwanego z produktów pokonsumpcyjnych
  • Opakowania biodegradowalne tworzone z nowego materiału biologicznego, który może być wykorzystany jako kompost w rolnictwie
  • Opakowania wielokrotnego użytku do stosowania nawet 1000 razy, jako odpowiedź na potrzeby e-handlu
  • Innowacyjny proces recyclingu chemicznego, który umożliwia recycling mieszanych i zanieczyszczonych tworzyw sztucznych
  • Innowacyjne maszyny umożliwiające bardzo szybką zmianę produkcji : przejście od produkcji kartonowych pudełek do maseczek ochronnych w mniej niż dwa tygodnie lub przekształcenie robota przenośnikowego w robota będącego w stanie zdezynfekować 100m² powierzchni czyszczącego (w szpitalach) w 1 min

Edycja 2020 odbędzie się w Centrum Wystawowym Paris Nord Villepinte od 23 do 26 listopada 2020 r. Ważne wydarzenie w sektorze opakowań i intralogistyki, międzynarodowe spotkanie prezentujące najważniejsze innowacje, trendy i ekspertyzy dla przedsiębiorców będących użytkownikami opakowań. ALL4PACK to światowa witryna zrównoważonych i odpowiedzialnych rozwiązań dla sektora opakowań, maszyn i logistyki.

Targi gromadzą najważniejsze osoby decyzyjne z 11 sektorów przemysłu : Spożywczego, Uroda & Higiena, Dobra konsumpcyjne, Towary przemysłowe, Napoje & Płyny, Dystrybucja i e-handel, Dobra luksusowe, Farmacja & Zdrowie, Usługi, Transport & Logistyka, Przedsiębiorstwa wielobranżowe.

Opracowano na podstawie informacji organizatora