ESKO kupuje firmę BLUE Software
20 Jul 2018 13:10

Firma Esko, jeden z największych światowych dostawców zintegrowanych rozwiązań dla przemysłu opakowaniowego, ogłosiła przejęcie BLUE Software, producenta oprogramowania do produkcji etykiet oraz zarządzania grafiką z Chicago (Illinois, USA), należącego dotychczas do spółek Diversis Capital oraz Schawk Digital Solutions. Po akwizycji dwa blisko współpracujące zespoły z obu firm skoncentrują się na opracowywaniu rozwiązań w zakresie rozwoju produktu, zarządzania i efektywności wykonania dla właścicieli marek z sektora pakowanych produktów konsumenckich, nauk biologicznych oraz przemysłu detalicznego oraz dla wielu dostawców z opakowaniowego łańcucha wartości.

„Niestrudzenie dążymy do skrócenia czasu dotarcia produktu na rynek, ograniczenia ryzyka wystąpienia problemów kosztowych i jakościowych w kompletnym opakowaniowym łańcuchu wartości. Przejęcie BLUE wzmacnia wyjątkowe narzędzia Esko, które umożliwiają właścicielom marek i ich partnerom poprawę wszystkich trzech czynników” - wyjaśnia Udo Panenka, prezes Esko. „Nasze rozwiązania software'owe i hardware'owe digitalizują, automatyzują i łączą systemy rozwoju opakowań i zarządzania produkcją, od zwirtualizowanych koncepcji projektowych 3D aż po wydrukowane i ukończone opakowania, ekspozytory sklepowe oraz grafiki i treści dla e-handlu. Pragniemy poprawić całkowitą efektywność procesów w tym wymagającym biznesie z myślą o właścicielach marek oraz graczach opakowaniowego łańcucha wartości. Dzięki tej akwizycji wzmacniamy pozycję Esko jako technologicznego innowatora w branży opakowaniowej.”

Połączenie oprogramowania do zarządzania produkcją etykiet i grafik oraz platformy Esko Platform for Brands wzmocni obecność Esko w sektorach, w których opakowania produktów mają krytyczne znaczenie.

Dzięki wykorzystaniu obopólnych talentów i technologii zarówno Esko, jak i BLUE będą w stanie jeszcze szybciej realizować zaawansowane funkcjonalności. Dodatkowo połączone zespoły zaproponują jeszcze lepszą obsługę klientom na poziomie regionalnym i międzynarodowym.

„W dzisiejszym środowisku (…) w którym klienci nieustannie poszukują czegoś nowego i nowatorskiego, projekty graficzne opakowań oraz etykiety potrafią utrudnić proces tworzenia nowych produktów oraz ich komercjalizacji. BLUE pomaga użytkownikom w nawiązaniu szybszej i bliższej współpracy, dzięki czemu są oni w stanie wdrażać nowe produkty częściej i po niższych kosztach. Wspólnota BLUE i Esko to prawdziwie przełomowy moment dla branży opakowaniowej” - dodał Ali Moosani, prezes BLUE.

Na podstawie informacji Esko opracował TK