FINAT ogłasza konkurs #LABELicious
13 Nov 2018 10:20

Z okazji 60. rocznicy rozpoczęcia działalności FINAT, europejska organizacja zrzeszająca producentów etykiet samoprzylepnych oraz przedstawicieli pokrewnej branży druku wąskowstęgowego, ogłosiła konkurs dla młodych talentów noszący nazwę #LABELicious. Inicjatywa jest skierowana do studentów i młodych profesjonalistów w wieku 18–25 lat, a jej celem jest zwiększenie widoczności branży etykiet i oferowanych przez nią ekscytujących wyzwań zawodowych oraz możliwości rozwoju kariery.

Uczestnicy mogą przesyłać swoje pomysły i koncepcje etykiet w ramach trzech kategorii:

- Pomysłowe/inteligentne/wielofunkcyjne etykiety – organizatorzy konkursu #LABELicious zachęcają do opracowania nowatorskiej, a zarazem realistycznej analizy biznesowej na rok 2025, która będzie dotyczyć zintegrowania rozwiązań technologicznych w produkcji etykiet markowych/funkcjonalnych w taki sposób, aby poprawić wrażenia klientów końcowych i zapewnić im większą wartość. Praca powinna wykazać, jak wybrana technologia przetwarzania etykiet zwiększa ich wartość dzięki nowym właściwościom, metodom produkcji lub innowacjom technologicznym.

- Wizerunek marki – uczestników konkursu #LABELicious zachęca się do prezentacji projektów etykiet, które zarówno pod względem wizualnym, jak i konstrukcyjnym i funkcjonalnym będą stanowić rozwiązania nowej generacji. Praca powinna wykazać, jak etykiety z elementami wizualnymi marki mogą zapewnić w 2025 roku wspaniałe doświadczenia klientów, przewagę konkurencyjną oraz wartość dodaną dla marki z określonej kategorii produktów.

- Zrównoważony rozwój – organizatorzy #LABELicious zachęcają do prezentacji nowych podejść, dzięki którym procesy związane z etykietowaniem produktów będą bardziej ekologiczne. Praca powinna wykazać, jak w 2025 roku nowe podejście do projektowania, produkcji i stosowania etykiet może zapewnić lepsze wyniki w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Choć oficjalne ogłoszenie konkursu miało miejsce 7 listopada 2018 roku, uczestnicy będą mogli przesyłać swoje zgłoszenia od 15 stycznia do 15 maja 2019 roku poprzez stronę www.labelicious.eu. Wcześniejsza inauguracja zapewni wszystkim młodym profesjonalistom zainteresowanym udziałem wystarczającą ilość czasu na opracowanie swoich pomysłów – samodzielnie lub w ramach szkolenia zawodowego. Przez cały okres trwania konkursu #LABELicious organizatorzy będą publikować materiały edukacyjne i inne inspirujące treści, które przybliżą charakterystyczne dla branży etykiet zróżnicowane rzemiosło, rozwiązania łączące kreatywność z technologicznymi osiągnięciami oraz nieustanną koncentrację na kwestiach zrównoważonego rozwoju, dzięki czemu procesy związane z etykietowaniem produktów stają się bardziej ekologiczne.

O tym, jak ważne jest nawiązanie kontaktu z przedstawicielami nowego pokolenia, świadczy powszechne poparcie konkursu przez przedstawicieli branży z całej Europy. Jak zauważył Jules Lejeune, dyrektor zarządzający FINAT: „Wyniki naszej corocznej ankiety branżowej FINAT RADAR sugerują, że w ostatnich latach nasz sektor miał coraz większe problemy z przyciąganiem młodych talentów. Obecnie projekt jest wspierany przez mniej więcej 25 międzynarodowych i krajowych przedstawicieli mediów branżowych, partnerów branżowych ze wszystkich ogniw łańcucha wartości oraz niemal wszystkie krajowe stowarzyszenia producentów etykiet. Pokazuje to, że konkurs #LABELicious jest odpowiedzią na niezwykle istotny problem”.

Dzięki wsparciu ze strony partnerów konkursu międzynarodowy zwycięzca w każdej kategorii odbędzie tygodniowe praktyki branżowe i odwiedzi targi Labelexpo 2019 w Brukseli, gdzie odbędzie się rozdanie nagród. Otrzyma również nagrodę finansową.

„Największą zaletą projektu #LABELicious jest jednak to, że nowa generacja utalentowanych pracowników może nawiązać kontakt z naszą innowacyjną, szybko rozwijającą się i nowoczesną pod względem technologii branżą” – mówi Jules Lejeune. „Staramy się dotrzeć do odbiorców zarówno poprzez bezpośrednie działania medialne, jak i pośrednio dzięki naszym relacjom z instytucjami edukacyjnymi zajmującymi się technologiami opakowaniowymi i projektowaniem. Europejska branża etykiet rzuca wyzwanie talentom nowego pokolenia – mamy nadzieję, że nowatorskie pomysły młodych projektantów będą dla nas równie inspirujące co dla nich ten konkurs”.

Źródło: FINAT