Flint Group może sprzedać dział flekso
24 May 2021 10:22

Jak donosi agencja Reuters, Flint Group kontaktuje się z potencjalnymi kupcami zainteresowanymi przejęciem XSYS, utworzonego na początku 2021 r. oddziału zajmującego się prepressem, stworzonego wskutek fuzji fleksograficznej część firmy Flint oraz pre-pressowego działu firmy Xeikon. XSYS notuje sprzedaż na poziomie ok. 300 mln euro i zatrudnia 600 pracowników.

Jak donosi raport, kupcy z sektora private equity stracili zainteresowanie branżą opakowań z tworzyw sztucznych, która boryka się z problemami środowiskowymi, społecznymi i zarządczymi związanymi ze stosowaniem plastiku – choć niektóre firmy są w stanie przezwyciężyć te przeszkody dzięki wytwarzaniu produktów nadających się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.

Zdaniem Reutersa niektórzy inwestorzy są zdania, że spółki w powiązanych sektorach są narażone na wpływ bardziej rygorystycznego podejścia do ESG (environmental, social, governance, czyli kwestii środowiskowych, społecznych i zarządczych). Testem może być sprzedaż fleksograficznego oddziału producenta farb do druku, Flint Group, której produkty służą do zadruku opakowań papierowych i plastikowych, a która na początku tego miesiąca poprosiła o pierwszą transzę ofert od potencjalnych nabywców – donosi raport.

Ani Flint Group, ani XSYS nie skomentowały swych działań w trakcie powstawania informacji Reutersa.

Ubiegłego lata Reuters spekulował, że właściciele Flint Group mogą wystawić na sprzedaż całą firmę, choć nie wykluczono również możliwości, że dojdzie do strukturalnego podziału grupy.

Na początku tego miesiąca firma XSYS wprowadziła na rynek nową płytę fleksograficzną Nyloflex FTM Digital do stosowania z farbami na bazie wody, która – jak poinformowała – nadaje się do drukowania na podłożach papierowych, tak by sprostać wymaganiom zrównoważonego rozwoju.

Dwa lata temu Kodak sprzedał swój oddział fleksograficzny, który jako Miraclon stał się własnością prywatnego nabywcy kapitałowego, Montagu Private Equity, za kwotę 340 mln dolarów.

Opracowano na podstawie informacji PrintWeek