Istotność w Obudowie: targi PCI Days 2019 zapraszają
5 Nov 2018 11:48

Branża opakowań cechuje się ogromną konkurencyjnością na rynku. Zaprojektowanie ciekawego i funkcjonalnego opakowania nie wystarcza, aby zainteresować konsumenta. Opakowanie oprócz funkcji ochronnej musi być piękne, kolorowe, mieć ciekawy kształt i formę. Już w ciągu pierwszych kilku sekund kontaktu z opakowaniem i etykietą klient decyduje o tym, czy produkt jest interesujący i czy chce go zakupić.

Żyjemy w czasach, w których rynek tonie pod napływem tysiąca marek i potencjalny nabywca potrzebuje pomocy, by zorientować się we współczesnej kapitalistycznej dżungli. Z pomocą przychodzą oczywiście reklamy – te na miejskich bannerach, w telewizji, jak i te w formie elektronicznej, lecz sama reklama nie jest wystarczająca, jeśli produkt nie jest w stanie wyróżnić się od legionu innych podobnych. Ważne jest więc opakowanie. Nie bez powodu około 95% nowych produktów rocznie ponosi porażkę (dane Agencji Badawczej AcuPoll) – klienci nie mają czasu, energii ani cierpliwości, by badać zalety oraz wady każdego produktu oraz porównywać je ze sobą. Zamiast tego wolą oddać problem podejmowania decyzji opakowaniu, ponieważ dla większości zewnętrzny wygląd sugerujący wysoką jakość jest tożsamy z równie niezawodnym produktem kryjącym się w środku.

Opakowania w przemyśle spełniają trzy funkcje. Pierwszą z nich jest funkcja techniczna; w niej bierze się pod uwagę to prostotę składowania i transportowania produktu. Kolejną funkcją, która nie bez powodu jako pierwsza rzuca się w oczy, jest funkcja estetyczna. Estetyka podlega ocenie wizualnej i to ona przyciąga uwagę klienta. Należy pamiętać także o trzeciej funkcji – ekonomicznej - która przedstawia relację cenową pomiędzy produkcją opakowania a wytworzeniem samego produktu, który jest wewnątrz. Jak widać, opakowanie jest niezwykle ważne nie bez powodu; światowy rynek opakowań jest wyceniany 998 miliardów dolarów i wedle szacunków będzie nadal rosnąć (za: Świat Przemysłu Kosmetycznego - „Opakowania kosmetyków dla mężczyzn”).

W przemyśle farmaceutycznym opakowanie odgrywa bardzo ważną rolę przy dopuszczeniu danego produktu do obrotu. Musi być zaprojektowane tak, aby zapewnić pacjentowi maksymalny poziom bezpieczeństwa. Ponadto musi mieć odpowiednie oznakowania wynikające z wymogów zawartych w aktach prawnych. Opakowania na produkty farmaceutyczne muszą spełniać wiele zadań i wymogów. Z punktu widzenia logistycznego muszą chronić produkt przed uszkodzeniami podczas magazynowania i transportu oraz przed szeroko pojętymi czynnikami zewnętrznymi. Ich wpływ mógłby zmienić właściwości leków i tym samym sprawić, że nie byłyby one zdatne do spożycia.

W przemyśle kosmetycznym rola opakowania odgrywa nie rzadko kluczową rolę i to właśnie opakowanie często przekonuje konsumenta do zakupu kosmetyku. Wygląd produktów kosmetycznych nieraz zahacza o artyzm i prawdziwe rzemiosło. Nawiązania do sztuki w kosmetyce nie są niczym nowym, ponieważ sztuka kojarzy się z wysoką klasą, a posiadanie kosmetyków wysokiej klasy jest dla każdego kuszące. Branża kosmetyczna tylko zyskuje na tego typu opakowaniach, ponieważ klienci kupują produkty wzrokowo i często używa się kolorystyki typu czerwień, granat, czerń, srebro oraz złoto. Dzięki takim kolorom, klient czuje się luksusowo.

Trendy w opakowaniach stale się zmieniają, a producenci opakowań ciągle poszukują innowacji w zakresie funkcjonalności i wykorzystywania coraz to nowszych materiałów. Jak w każdej dziedzinie życia, ważna stała się ekologia, bezpieczeństwo i ochrona zdrowia. Na zbliżających się Targach PCI Days 2019 producenci i dystrybutorzy opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych pokażą nowoczesne rozwiązania technologiczne i aktualne trendy panujące w branży.

Targi PCI Days 2019 nie skupiają się wyłącznie na opakowaniach, w gronie wystawców nie zabraknie firm, które mają w swojej ofercie surowce, maszyny do produkcji, urządzenia laboratoryjne, urządzenia etykietujące i znakujące, usługi produkcji marki własnej, usługi logistyczne oraz IT.

Merytoryczna strona PCI Days 2019 to kolejny istotny powód, dla którego warto odwiedzić targi. Warsztaty i wykłady prowadzone będą bezpośrednio na hali wystawienniczej w dwóch Strefach Inspiracji: Kosmetycznej i Farmaceutycznej.

Organizatorzy serdecznie zapraszają do grona wystawców pierwszej edycji Targów PCI Days 2019, które odbędą się 15 – 16 maja 2019 roku w Warszawie.

Więcej informacji na stronie www.pcidays.pl.

Źródło: organizator PCI Days 2019