Uwzględniając rosnące zapotrzebowanie na materiały PET i rPET, firma Linpac zainwestowała ponad 8 mln EUR w nowe instalacje do ekstruzji i termoformowania w zakładzie w Pravii (Hiszpania), które umożliwią wprowadzenie na rynek większej ilości lekkich, ekonomicznych i bardziej ekologicznych produktów.
Instalacja czwartego ekstrudera w hiszpańskim zakładzie w Pravia umożliwi zwiększenie o 25% produkcji opakowań do produktów spożywczych zgodnie z wymaganiami sieci handlowych i przetwórców w Europie, wprowadzających opakowania PET, zastępujących spieniony polistyren (EPS) i polipropylen (PP).
Ricardo Cabeza, dyrektor zarządzający Linpac dla rejonu Europy Południowej, tłumaczy: „Nowy ekstruder umożliwi nam rozszerzenie zakresu produkcji i oferowanie klientom bardziej różnorodnych opakowań optymalnie dostosowanych do ich wymagań.” Instalacja nowej linii termoformierskiej umożliwi zwiększenie rocznej produkcji do 630 mln tacek (wzrost o 80 mln).
Materiały PET i rPET są coraz częściej używane do pakowania produktów spożywczych w Europie ze względu na ich wszechstronność, niską masę, właściwości barierowe i zabezpieczenie produktów spożywczych, jak również możliwość recyklingu. Zalety tego materiału sprzyjają zwiększeniu zapotrzebowania ze strony sieci handlowych i przetwórców w Hiszpanii oraz innych krajach europejskich.
Inwestycja jest częścią trzyletniego planu o szacowanej wartości 14,3 mln EUR na rzecz hiszpańskiego Linpac (3,8 mln EUR przeznaczono na 2017 rok, a kolejne 2,5 mln na rok 2018). Projekt potwierdza wiodącą pozycję firmy w regionie iberyjskim oraz umożliwia zwiększenie udziału w rynku i wprowadzanie nowatorskich rozwiązań.
Ricardo Cabeza dodaje: „Inwestycja ta ułatwi zwiększenie produkcji, gwarancję jakości i wprowadzanie nowatorskich rozwiązań oraz umożliwi zaspokojenie potrzeb na produkty o wysokiej jakości, zgodne z ich wymaganiami dotyczącymi ochrony środowiska.”
„Jesteśmy dumni z dostarczanych przez nas niezawodnych, wytrzymałych i elastycznych opakowań wysokiej jakości, przeznaczonych dla wiodących sieci handlowych, przetwórców spożywczych i dystrybutorów w różnych krajach. Inwestycja ta zagwarantuje naszą pozycję jako lidera w regionie, wprowadzającego nowatorskie produkty na europejski rynek opakowań do świeżej żywności.”
Źródło: Linpac