Nowe badanie przeprowadzone przez firmę Canadean pokazuje, że co piąty konsument w Wielkiej Brytanii (22%) uważa żywność w puszkach za trudną do otwarcia. Zważywszy, że Brytyjczycy wydają co roku ponad 8 mld funtów na produkty spożywcze do szybkiej konsumpcji, producenci będą zmuszeni do stopniowego wdrażania łatwych do otwarcia opakowań, takich jak saszetki z warzywami, zupami, mięsem i rybami.
Co ciekawe, we wspomnianym odsetku osób traktujących z niechęcią puszkowaną żywność, największa frustracja panuje w grupie tzw. młodych dorosłych, czyli osób w wieku od 25 do 34 lat (28% negatywnych opinii), w porównaniu do 16% wśród 55-latków i starszych. Ronan Stafford, starszy analityk w Canadean, tłumaczy: „Konsumenci chcą natychmiastowej wygody i dotyczy to szczególnie młodych dorosłych szukających pomysłów na szybki lunch czy obiad. Mimo że ilość czasu przeznaczonego na otwarcie puszki z jednej, a worka czy saszetki z drugiej strony, jest bardzo podobna, młodzi konsumenci nie chcą tracić czasu na szukanie otwieracza do puszki lub mocowanie się z zawleczką na wieczku.”
„Konsumenci czują ciągły brak czasu i stres, co oznacza, że zaoszczędzenie 30 sekund w kuchni jest dla nich wartościowe. I choć puszki z żywnością pozostaną na półkach sklepowych, bo są tanie, spodziewam się wzrostu popularności torebek z tworzyw i pudełek tekturowych jako łatwej do otwarcia alternatywy wybieranej przez pracowników biurowych oraz młode rodziny.”
Jednym z typów żywności, w którym zapotrzebowanie na wygodne opakowania jest szczególnie widoczne, są ryby. W 2013 r. na rynku było 8,7 mln torebek z taką żywnością, zaś w 2018 r. będzie ich już 15,1 mln. Jak tłumaczy Stafford: „Choć segment torebek pozostanie niszowy w porównaniu z puszkami, jego gwałtowny rozwój pokazuje, w jaki sposób oferowanie bardziej wygodnego formatu opakowania może tchnąć nowe życie w sprzedaż produktu młodym odbiorcom. Marki takie jak Heinz czy John West stoją na czele ruchu tworzenia nowych formatów opakowań, a w ich ślady wkrótce pójdą następni.”
Na podstawie informacji firmy Canadean opracował TK