Millenialsi wybraliby szkło
4 Feb 2019 14:00

Troje na czworo europejskich millenialsów (czyli reprezentantów pokolenia urodzonego w latach 80. i 90. XX w.), postawionych wobec konieczności wyboru opakowań na produkty do pielęgnowania urody, perfum lub farmaceutyków, chętniej zdecydowałoby się na produkty szklane niż wykonane z jakiegokolwiek innego materiału wykorzystywanego do produkcji opakowań, wynika z niezależnego badania konsumenckiego przeprowadzonego przez FEVE (Europejską Federację Opakowań Szklanych).

Takiego wyboru dokonało 77% spośród przebadanych 2030 konsumentów z 5 głównych europejskich rynków; ich zdaniem szkło to najlepszy materiał opakowaniowy do pakowania wspomnianych produktów, lepszy od plastiku/PET oraz metalu. Tak silną pozycję szkła można skojarzyć z jego zaletami dla środowiska naturalnego, zdolnością utrzymania jakości i aromatu zapakowanej zawartości, jak również wrażeniem ekskluzywności, jakie zapewnia.

Powyższe wyniki zostały zaprezentowane w trakcie dorocznych paryskich targów ADF&PCD (30-31 stycznia), poświęconych innowacjom sektora opakowań dla branży perfumeryjnej i kosmetycznej.

Gdy mowa o zrównoważonym rozwoju, 69% respondentów uznaje szkło za lepiej nadające się do recyklingu oraz bardziej przyjazne w roli opakowania dla dla oceanów od metalu i plastiku/PET, zaś 7 na 10 konsumentów jest przekonanych, że szklane flakoniki przeznaczone na produkty upiększające można poddawać recyklingowi razem z innymi pojemnikami szklanymi zużywanymi przez gospodarstwa domowe. Takie wyniki są prezentowane w chwili, gdy zdecydowana większość (91%) konsumentów w wieku 18-34 lat przyznało się do wzrostu w ubiegłym roku świadomości wpływu ich wyborów na stan środowiska naturalnego. Branża producentów szkła, z myślą o zyskaniu maksymalnej zdolności odzysku tego materiału, wkłada wiele wysiłku w informowanie o możliwości pełnego recyklingu zużytego szkła, prowadząc publiczny program edukacyjny wspólnie ze swą platformą społecznościową Friends of Glass.

Jeśli chodzi o opakowania kosmetyczne, badanie z 2018 r. przeprowadzone przez niemiecki związek producentów szkła BV GLAS wskazuje, że od 89% do 97% opakowań szklanych trafia do ponownego przerobu. W przypadku butelek na perfumy ten wskaźnik przekracza 90% tonażowo, a na pozostałe, nieodzyskane 10% składają się przede wszystkim dysze spryskiwaczy oraz elementy dyfuzorów wchodzące w skład opakowań.

Zdecydowana większość konsumentów postrzega szkło jako najbezpieczniejsze opakowanie (tak uważa 69% badanych), najlepiej utrzymujące jakość i zapach produktów (83%), a także zapewniające największe wrażenie ekskluzywności (86%). Na szczycie listy produktów, które mają największą szansę zakupu w opakowaniach szklanych, znalazły się perfumy; połowa spośród wszystkich konsumentów przyznaje, że chcieliby widzieć więcej perfum, kremów i produktów służących do higieny skóry zapakowanych w szkło, co wskazuje na dalszy potencjał rozwoju sektora szklanych flakoników. Szeroki ruch społeczny zwracania się ku zrównoważonym opakowaniom najwyższej jakości dotyczy także użytkowników produktów do pielęgnacji urody; to zaś wskazuje, że istnieje jeszcze potencjał ekspansji markowych produktów w szklanych opakowaniach na rynku perfum i kosmetyków.

„Te wyniki pokazują istnienie faktycznego apetytu - wśród konsumentów wykazujących proekologiczną świadomość - na więcej produktów do pielęgnacji urody pakowanych w szkło” - komentuje Michael Delle Selve, starszy specjalista ds. komunikacji w FEVE. „Szklane opakowania mogłyby stać się kluczem do pokolenia millenialsów, jeśli wziąć pod uwagę, że młodszych konsumentów szkło przyciąga swoim wrażeniem wyjątkowości oraz korzyściami środowiskowymi. Czas, by marki zwróciły na to uwagę i zareagowały poprzez zwiększenie swej oferty dostępnej w opakowaniach szklanych.”

Zaprezentowane rezultaty są zgodne z wcześniejszym „Barometrem Konsumenckim”, badaniach online przeprowadzonych przez FEVE w kwietniu 2018 r. wśród członków społeczności Friends of Glass; wynikało z niego, że 73% Europejczyków postrzega szkło jako materiał opakowaniowy najbardziej przyjazny dla oceanów, a 78% przyznało, że najchętniej wybiera produkty spożywcze i napoje pakowane w szkło.

Na podstawie informacji FEVE opracował TK