Niewidoczny kod na nadruku otwiera drzwi do wirtualnego świata
9 Jan 2019 11:40

Firma Thimm opracowała ekspozytor na nowo wprowadzane na rynek musli Meray. Umieszczony na ekspozytorze niewidoczny kod zapewnia nowatorski sposób komunikacji z klientami. Zastosowanie cyfrowych znaków wodnych na nadruku wyróżnia firmę Fresh Nuts i jej markę Meray jako prekursora na rynku produktów etnicznych w Europie.

Fresh Nuts GmbH z siedzibą główną w Hamburgu produkuje i sprzedaje orzechy i suszone owoce na całym świecie. Produkty te są od ponad 40 lat dostępne przede wszystkim na rynkach etnicznych. W ramach marki Meray firma Fresh Nuts wprowadziła na rynek musli w czterech wariantach smakowych, co jest nowością dla etnicznych grup docelowych. Wejściu produktu na rynek towarzyszyły nie tylko degustacje w punktach sprzedaży, lecz także inteligentne ekspozytory paletowe składające się z toppera, cokołu, wspornika krzyżowego, podpórek i czterech tacek. Wszystkie elementy zostały wyprodukowane w technologii cyfrowego druku zwojowego.

W ekspozytorach zastosowano inteligentne rozwiązanie w postaci znaków wodnych na topperze i cokole, które są wydrukowane tak, aby były niewidoczne dla ludzkiego oka. Dane z kodów tego typu można odczytać przy użyciu aparatu podłączonego do Internetu smartfona oraz bezpłatnej aplikacji LinkReader, dostępnej dla systemu Android i iOS. Ekspozytory są umieszczone na ćwierćpaletach Chep i od października dostępne w handlu europejskim. Potencjalni klienci, którzy zeskanują topper lub cokół, mogą od razu zobaczyć filmiki z informacjami i reklamą nowego musli. W ten sposób producent znacznie wpływa na decyzję o zakupie w punkcie sprzedaży, a mobilne urządzenia końcowe stają się cyfrowym instrumentem komunikacji, łączącym rzeczywistość ze światem wirtualnym.

Daniel Kaufmann, doradca sprzedaży w Thimm, tak wypowiada się na temat inteligentnych ekspozytorów: „Nasz druk cyfrowy i aplikacja LinkReader to idealne połączenie. Dzięki tej technologii możemy bez problemu drukować kody dla aplikacji, bez zakłócania nadruku”.

Źródło: Thimm