O-I rozwija usługę personalizacji opakowań
4 Apr 2019 09:22

Szkło zyskuje na popularności i jest coraz częściej preferowanym materiałem opakowaniowym. Jak wynika z badań, to ten materiał najbardziej kojarzy się konsumentom ze świeżością produktów (badanie Kantar Polska dla Robico i O-I zrealizowane w dniach 16-21.05.2018 r. na ogólnopolskiej próbie 1004 Polaków w wieku 18+). Szkło praktycznie nie przepuszcza tlenu, dzięki czemu przechowywane w nim produkty pozostają świeże i lepiej zachowują swoje właściwości. Dodatkowo szkło łatwo utrzymać w czystości, poddać sterylizacji i użyć ponownie. Do zalet związanych z bezpieczeństwem przechowywania oraz ekologią dołącza teraz możliwość wyjątkowej personalizacji.

Jak wynika z danych Deloitte (The Deloitte Consumer Review. Made to order: The rise of mass personalization, 2015) konsumenci oczekują, że kupowane produkty będą dostosowane do ich potrzeb i deklarują chęć dopłacenia, jeśli będą spersonalizowane. Dodatkowo są gotowi zaczekać na taki produkt dłużej niż zwykle. Producenci wykorzystują rolę, jaką odgrywa personalizacja opakowań w tworzeniu wizerunku marki, dlatego starają się wyróżnić poprzez niestandardowe formy. W ten sposób łatwiej jest zbudować zaangażowanie i zadowolenie konsumentów, przywiązać ich go marki i podkreślić wartości premium produktu.

„Konsumenci coraz częściej doceniają limitowany, lokalny a przez to często ekskluzywny charakter produktów. Aby odpowiedzieć na te potrzeby, zaoferowaliśmy naszym klientom usługę O-I : EXPRESSIONS. To innowacyjne rozwiązanie, które daje producentom żywności i napojów zupełnie nowe możliwości marketingowe. Dzięki cyfrowo drukowanym, niestandardowym efektom nadającym produktom indywidualny charakter i podkreślającym ich wartość premium, O-I : EXPRESSIONS umożliwia przemianę szklanych opakowań w wielowymiarowe dzieła sztuki” – podkreśla Paweł Sabal, Customer Excellence & Category Manager w O-I Poland.

O-I : EXPRESSIONS umożliwia, na końcowym etapie projektowania opakowań szklanych, połączenie znanych od lat zalet szkła z innowacyjnym, ukierunkowanym na marketing rozwiązaniem. Dzięki technologii druku cyfrowego O-I: EXPRESSIONS umożliwi w szybkim czasie i w przystępnej cenie tworzenie wysoce spersonalizowanych i niestandardowych opakowań szklanych o dowolnej pojemności, z wykorzystaniem niespotykanej dotąd gamy kolorów i możliwości projektowania.

„Widzimy, że konsumenci preferują szkło i ten trend staje się coraz bardziej wyraźny. Szkło to ekologiczny i bezpieczny materiał pochodzący jedynie z naturalnych składników. Opakowania szklane można w całości i nieskończenie przetwarzać. Zadbaliśmy wiec o to, aby technologia O-I : EXPRESSIONS w żaden sposób nie wpływała negatywnie na środowisko. Wykorzystywane atramenty są organiczne i nie wpływają na możliwość recyklingu szkła” – zaznacza Pawel Sabal.

Wersja premium usługi, O-I : EXPRESSIONS RELIEF, która swoją nazwę zaczerpnęła z techniki rzeźbiarskiej, oferuje możliwość korzystania z niestandardowych, możliwych do wyczucia palcami, cyfrowo drukowanych efektów, takich jak bezbarwne i kolorowe wytłoczenia. Drukowane rzeźby mają za zadanie oddziaływać na zmysł dotyku.

Owens-Illinois zdobył za O-I : EXPRESSIONS główną nagrodę w kategorii butelek szklanych podczas World Beverage Innovation Awards 2018. Usługa O-I: EXPRESSIONS otrzymała również tytuł „Najbardziej obiecującej premiery”, przyznawany przez The Oscar De L’Emballage (Oskary w dziedzinie opakowań).

Źródło: O-I