Odpowiednio dobrane opakowanie może być skutecznym narzędziem promocji niemal każdego produktu, pod warunkiem właściwego doboru jego typu, tworzywa, z którego je wykonano, zaprojektowania czytelnej etykiety i ciekawego, ale poręcznego kształtu. Z pomocą przedsiębiorstwom pragnącym rozreklamować swoje produkty wychodzą targi nowych rozwiązań w branży opakowań, easyFairs PACKAGING INNOVATIONS, które odbędą się 23 i 24 marca br. w Hali EXPO XXI w Warszawie.
Od momentu polskiego debiutu w 2009 r. EasyFairs Packaging Innovations chwalą się swoją nowatorską formą. Organizatorzy dopełniają starań, by trwającą dwa dni imprezę odwiedziła jak największa liczba osób bezpośrednio związanych z jej tematyką i – w miarę możliwości – odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji dotyczących wyboru producentów i dostawców. Z tego powodu imprezy targowe odbywają się według formuły „time & cost-effective” (efektywność czasu i kosztów), bez obciążania harmonogramu i budżetów uczestników. Organizowane w dużych ośrodkach biznesowych (w sercu rynków zbytu), relatywnie tanie (m.in. z powodu krótkiego czasu trwania i wykorzystania gotowych stoisk), przyciągają właścicieli firm, dyrektorów zarządzających oraz osób mających wpływ na wizerunek marki.
Głównym założeniem imprezy jest propagowanie nowoczesnych i innowacyjnych sposobów na opakowanie tego, z czym spotyka się na co dzień każdy z nas. Targi swym zasięgiem obejmują zarówno rozległy zakres branżowy (przemysł spożywczy, kosmetyczny, farmaceutyczny, chemiczny i przemysłowy), jak również skupiają wystawców zajmujących się szeroko pojętym zagadnieniem opakowań, m.in. opakowaniami tekturowymi, foliowymi, innowacyjnymi, projektowaniem i zarządzaniem marką, rozwiązaniami z zakresu drukowania czy nowościami w dziedzinie materiałów POS. Do grona wystawców na targach easyFairs PACKAGING INNOVATIONS dołączyły w tym roku m.in.: Cezar, Eurovetrocap, Kornelis Caps & Closures, Lindal Ventil Polska, Quartz, Reynders Etiketten Polska, Sealed Air Polska, Skanem Introl, Stora Enso Polska, Suominen Flexibles oraz Unilogo.
Podążając za coraz większą specjalizacją firm w obrębie branży opakowań, organizatorzy zdecydowali się na utworzenie specjalnych stref tematycznych. Do ubiegłorocznej strefy LABELLING, skupiającej przedsiębiorstwa zajmujące się etykietowaniem i kodowaniem, dodano w tym roku strefę CO-PACKAGING. Nowo powstały obszar targowy obejmuje swym zasięgiem wszystko, co związane jest z pakowaniem, przepakowywaniem, konfekcjonowaniem oraz opakowaniami zbiorczymi. Rozwinięciem zagadnienia będzie również prezentacja poświęcona opakowaniom typu Shelf Ready Packaging.
Organizatorzy targów przekonują, że zależy im na promocji nowoczesnych opakowań. Służy temu m.in. program INNOWACJA, skupiający przedsiębiorstwa mogące pochwalić się nowatorskimi rozwiązaniami z zakresu etykietowania, kodowania i opakowalnictwa. W trakcie ubiegłorocznej edycji zaprezentowano ponad 20 innowacji obejmujących m. in.: tłoczone etykiety, brailpacki, laminaty lentikularne czy opakowania z filcu. Na
nadchodzących targach również nie zabraknie nowości, wśród nich znajdą się: nowe mikrowarstwowe, poliolefinowe folie termokurczliwe, etykiety z napisami Braille'a, etykiety revers print, etykiety warstwowe, torebki typu DOYPACK WINDOW oraz BOX, wysokotransparentne prototypy opakowań, nadruki metodą „heat transfer printing”.
Koncepcja targów opiera się na maksymalnym ułatwieniu kontaktu na linii producent-klient i stworzeniu korzystnej atmosfery do wymiany biznesowych doświadczeń. Stąd decyzja o organizatorów o przygotowaniu warsztatów learnShops, składających się z bezpłatnych prezentacji firm, samodzielnych miniseminariów i wykładów odbywających się w specjalnie wydzielonych częściach ekspozycji targowej, a nie w zamkniętych salach wykładowych. W ubiegłym roku warsztaty cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem wśród odwiedzających. Fakt ten wynika z formuły zakładającej przekazywanie praktycznych informacji w stosunkowo krótkim czasie, jak największej liczbie zwiedzających.