„Targi oceniam znowu pozytywnie. I to pod kilkoma względami, a wśród nich otoczenia, czyli firm, z którymi sąsiadowaliśmy. Uważam, że były lepiej przygotowane do targów, a to przełożyło się na – jak mi się wydaje – większą liczbę zwiedzających” – to jedna z pozytywnych ocen kwietniowych Packaging Innovations – targów, których jubileuszowa edycja odbyła się tradycyjnie w Warszawie.
Słowa, które cytujemy we wstępie, wypowiedział Marcin Suchocki, menedżer ds. sprzedaży w firmie PC Print, który pochwalił dodatkowo większe niż w ubiegłych latach zainteresowanie uczestników programem merytorycznym. W tym roku Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations odwiedziło ponad 5 tys. gości.
Bogata oferta
Na tegorocznej wystawie – prócz marek znanych już z poprzednich edycji – pojawiła się grupa nowych firm. Swoją ofertę zaprezentowali między innymi: 1LOGISTICS Żuralski, CABKA_IPS, EBS INK-JET Systems Poland, Gerresheimer Bolesławiec, Jokey Plastik Blachownia, Jungheinrich Polska, Platikse, Rivakork, Tetra Pak czy Zanders. Nowością był również pawilon Print City Alliance, w ramach którego swoją ofertę przedstawiły – także debiutujące na Packaging Innovations – firmy Epple Druckfarben AG, Weilburger Grafik-Polska, Metsä Board czy IST Metz. 10. edycja wystawy obfitowała też w branżowe trendy; wystawcy zaprezentowali ponad 70 wprowadzanych na rynek nowości.
Wiedza i biznes
Jak podkreślają organizatorzy, program merytoryczny towarzyszący targom jeszcze nigdy nie był tak bogaty. W ramach strefy workShops przygotowano dla zwiedzających niemal 30 prelekcji, które wygłosili najlepsi praktycy z branży. Każda z nich dotyczyła innego aspektu związanego z opakowaniami. Dzięki temu targowi goście uzyskali kompleksową wiedzę na wiele tematów: od produkcji opakowań i uszlachetniania ich z użyciem najnowszych technologii, przez aspekty prawne (m.in. własności intelektualnej i przemysłowej), aż po zagadnienia stricte psychologiczne, związane ze skutecznym, prosprzedażowym projektowaniem. To jednak nie wszystko – dużą dawkę specjalistycznej wiedzy przekazali zainteresowanym słuchaczom prelegenci dwóch branżowych konferencji: Label Innovations (patrz s. 10) i Packaging (R)evolution. Jak tworzyć unikalne i kreatywne opakowanie? Czy wiek konsumenta wpływa na projekt opakowania? Jak tworzyć opakowania przyszłości? Jak zaprojektować opakowanie, które zwiększy sprzedaż? Wyczerpujące odpowiedzi padły na te między innymi pytania.
Najlepsza rekomendacja
O sukcesie tegorocznej edycji najlepiej świadczą pochlebne opinie biorących w niej udział firm i zwiedzających.
Na targach Packaging Innovations jestem pierwszy raz. Do tej pory zobaczyłem tylko jedną halę, ale już mogę stwierdzić, że w jednym miejscu mam wszystko, czego przez cały rok poszukujemy. To niezwykle wygodne miejsce, by znaleźć wiedzę. Polecam każdemu z branży, by się tu wybrać i podpatrzeć chociażby rozwiązania poligraficzne czy tworzywowe. Samemu się tego nie wymyśli, jeżeli się tego nie zobaczy. Cała branża w jednym miejscu! – mówił Paweł Zbiegniewski, dyrektor obsługi klienta w Agencji Reklamowej Kore. Entuzjazm wystawców najlepiej oddaje opinia Moniki Leśniewskiej, koordynatorki działu sprzedaży w firmie Etykiety.pl Etigraf Sp. z o.o.: Na targach Packaging Innovations wystawiamy się już trzeci raz. Tegoroczną edycję oceniam bardzo dobrze. Robi się tu coraz ciekawiej, dzieje się więcej interesujących wydarzeń towarzyszących, np. konferencji. Widzimy też bardzo duże zainteresowanie zwiedzających naszą ofertą. Myśleliśmy, że drugi dzień będzie słabszy pod kątem frekwencji, ale nic bardziej mylnego – liczba osób bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Jestem bardzo zadowolona, moja firma również. W przyszłym roku na pewno się tu pojawimy, zorganizujemy też prelekcję w ramach konferencji i już dziś na nią zapraszam. Zdecydowanie mogę polecić te targi innym firmom z branży.
W młodości siła!
Jestem bardzo dumna, że zajęłam pierwsze miejsce. Świetnie się tutaj czuję, to fantastyczne przeżycie! Zainteresowanie moją pracą jest bardzo duże. Wiele osób pyta o możliwość zakupu projektu, który tak naprawdę jest prototypem. Cieszę się tym bardziej, że poziom rywalizacji był wysoki – mówiła tuż po ogłoszeniu wyników Konkursu Strefy Studenta Anna Gwardyś-Skuza, zdobywczyni pierwszego miejsca. – Bardzo żałuję, że ze względu na wiek nie będę mogła wziąć w nim udziału w przyszłym roku, ale na pewno polecę targi i konkurs innym młodym projektantom. To bardzo interesujące doświadczenie i możliwość nawiązania cennych kontaktów. Już po godzinie rozdałam wszystkie wizytówki. Odbyłam tak wiele rozmów, że w pewnym momencie prawie straciłam głos – relacjonowała laureatka konkursu.
W tym roku do rywalizacji zgłoszono ponad 20 projektów. Każdy był inny, kreatywny, pozwalający spojrzeć na dotychczas znane formy opakowań (np. na makaron spaghetti) z zupełnie innej perspektywy. Udział w konkursie to dla młodych projektantów olbrzymia szansa na zaprezentowanie swych umiejętności w dynamicznie rozwijającej się branży opakowań, a także na zdobycie cennych kontaktów, które mogą w przyszłości zaowocować konkretnymi relacjami biznesowymi.
Outside the box…
Targi Packaging Innovations – największe targi opakowań w Europie Środkowej – po raz kolejny przełamały stereotypy. Pokazały, że do myślenia o opakowaniach i do ich tworzenia można podchodzić w nowy, świeży sposób. Już dziś serdecznie zapraszam na 11. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations, które odbędą się w kwietniu 2019 roku – podsumowuje Ewa Woch, wiceprezes zarządu Targów w Krakowie, organizatora wydarzenia.
Opracowano na podstawie materiałów organizatora