III edycja konferencji Label Innovations „Co mówi Twoje opakowanie?”, która odbyła się pierwszego dnia targów Packaging Innovations (16 kwietnia 2018), stanowiła kolejne przedsięwzięcie organizatora, czyli firmy Etykiety.pl Etigraf, która tym razem do współpracy zaprosiła polskiego producenta farb, firmę Splinx, oraz dystrybutora folii – PC Print.
Motyw przewodni konferencji – „Kreowanie unikalnych opakowań i etykiet” – uzyskał merytoryczne rozwinięcie we wszystkich prelekcjach i został przeanalizowany w wielu aspektach przez ekspertów. Konferencja poruszyła wątki związane z ochroną patentową opakowań, dostosowaniem ich wyglądu do konsumentów w różnym wieku, a także obecnie obowiązującymi zasadami projektowania. Kreatywność została poparta wykładami o nowych możliwościach wydruku z zastosowaniem nietypowych folii i farb specjalnych. Wszystkie prelekcje cieszyły się dużym zainteresowaniem prawie setki uczestników.
Konferencja Label Innovations rośnie w siłę. Trzeciej edycji patronowało aż 19 prestiżowych organizacji związanych z branżami spożywczą, kosmetyczną, marketingową i opakowaniową. To dla nas ogromny zaszczyt i niesamowite wyróżnienie. Współpracujemy z producentami z różnych branż oraz agencjami marketingowymi. Jesteśmy dla nich doradcą i dostawcą inspiracji w zakresie innowacyjnych rozwiązań opakowaniowych. Celem konferencji jest ukazanie potencjału opakowania w relacji z konsumentem, a po to, by spełniało ono nie tylko funkcję ochronną, ale przede wszystkim przyciągało wzrok, musi zaistnieć synergia i współpraca między producentem marki, grafikiem i drukarnią – mówi Anita Czarniecka, prezes firmy Etykiety.pl Etigraf.
Inspiracją dla uczestników pomagającą w kreacji własnych projektów był próbnik przygotowany przez organizatorów. Składał się z 8 etykiet samoprzylepnych opartych na jednym projekcie graficznym, które ukazywały potencjał technologiczny i możliwe do uzyskania efekty. Zastosowanie różnych podłoży i farb specjalnych w tym samym projekcie graficznym pokazało, w jaki sposób zmiana materiałów pozwala osiągać za każdym razem niesamowite rezultaty; ten sam projekt może zyskać wiele „twarzy”.
W próbniku nieprzypadkowo znalazła się też sześciostronicowa etykieta typu peel-off. To świetny sposób na przekazanie wielu informacji, a nawet zdjęć na małej powierzchni – doskonałe rozwiązanie dla wielu branż, które łączy w sobie funkcje wizerunkową i informacyjną. Szczególne zastosowanie znajduje w przypadku produktów eksportowych oraz etykiet w wielu wersjach językowych. Peel-off może być również opakowaniem angażującym: umieszczanie przepisów kulinarnych na produktach spożywczych, konkursów albo ciekawostek to świetny sposób na zwrócenie uwagi klienta. Teraz nawet etykieta, która zawiera ogrom niezbędnych informacji, może wyglądać elegancko i estetycznie.
Ze szczegółami technologie i materiały zastosowane w próbniku omówiła Iwona Studzińska – dyrektor handlowy Etykiety.pl Etigraf.
Uczestnicy III edycji Label Innovations otrzymali pokaźną dawkę wiedzy, ale również – o co zadbali artyści z Teatru Trzcina pod kierownictwem Kariny Góry – przyjemne doznania artystyczne. Młodzi aktorzy ilustrowali każdą prelekcję krótkimi etiudami taneczno-muzycznymi. Muzyka, gra świateł, talent i wyraz artystyczny sprawiły, że tegoroczna edycja konferencji Label Innovations zostanie z pewnością zapamiętana przez wszystkich uczestników.
Na konferencji pokazaliśmy, że proces kreacji zaczyna się od inspiracji. Nas inspirował teatr, bo od wieków sztuka pobudza wyobraźnię. Dlaczego więc z tego nie czerpać? Czy etykieta lub opakowanie nie mogą być dziełem sztuki? Warto się odróżniać, bo idąc w ślady innych nigdy ich nie wyprzedzimy. Pokazaliśmy, że aby zostać zauważonym i zapamiętanym, trzeba zrobić coś innego w pozytywnym tego słowa znaczeniu. To wymaga większego wysiłku, jednak warto podejmować wyzwania, o czym codziennie przekonują nas nasi klienci – podsumowuje prezes Anita Czarniecka.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Etykiety. pl Etigraf