Smurfit Kappa: otwieramy przyszłość
11 Jul 2014 11:42
Firma Smurfit Kappa, jeden z największych na świecie producentów opakowań, ogłosiła wprowadzenie nowej, globalnej strategii marki w 32 krajach pod hasłem „Open The Future”. Nowa strategia koncentruje się na rozwoju odbiorców dzięki analizom zachowań konsumentów i innowacjom odzwierciedlającym nieustanne wysiłki właścicieli marek, by wygrać ten jakże ważny Pierwszy Moment Prawdy, gdy kupujący wybierają jedną markę kosztem drugiej. W wyniku strategii powstaną: program najgłębszej analizy zachowań, jakiej dokonano w branży opakowaniowej oraz nowa sieć innowacyjnych ośrodków – Experience Centre na całym świecie.
Nowa, globalna kampania marki nosząca nazwę „Open the Future” jest wizytówką zaangażowania firmy Smurfit Kappa w rozwój klientów dzięki proaktywnemu podejściu opartemu na słuchaniu oraz nieustannemu poszukiwaniu niezwykłych korzyści, które wpływają na wybór marki przez konsumenta. Strategia czerpie z globalnych doświadczeń firmy z dziedziny opakowań, papieru oraz zrównoważonego rozwoju, by pomóc w rozwiązywaniu faktycznych problemów w oparciu o lepszą znajomość konsumenta.
Nowa strategia marki to wynik dwunastomiesięcznego, globalnego programu badań, prowadzonego przez najlepszych specjalistów w branży business-to-business w celu ustalenia, czego naprawdę właściciele marek oczekują od branży opakowaniowej. Badania objęły klientów, dostawców i inwestorów, a także wewnętrzne konsultacje z pracownikami Smurfit Kappa zatrudnionymi w Europie, Ameryce Północnej i Południowej.
Gary McGann, prezes Grupy Smurfit Kappa powiedział: Świat globalnych marek coraz szybciej się zmienia i stawia coraz większe wyzwania, lecz jednocześnie jest pełen możliwości dla tych, którzy witają z otwartymi rękami nowe pomysły i stają na czele nowych technologii i nowych trendów. My nie jesteśmy wyjątkiem. Nasze podejście do innowacji musi opierać się na najbardziej wnikliwych analizach, dokładnie odzwierciedlających podejście marek, które są naszymi klientami.
Wprowadzaniu nowej strategii marki będzie towarzyszyć szereg wysokiej jakości programów obsługi klienta i innowacji, przełomowych dla całej branży. Jest to program specjalnie opracowanych analiz zachowań klientów, stworzonych z myślą o świecie opakowań, wnoszący głębokie zrozumienie rynków konsumentów, ich zachowań oraz trendów, dotychczas niespotykanych w branży. Ponadto Smurfit Kappa tworzy nową sieć innowacyjnych ośrodków na głównych rynkach działalności firmy. Centrum będzie się znajdowało we wzorcowym międzynarodowym Experience Centre zlokalizowanym na lotnisku Schiphol w Amsterdamie, gdzie właściciele marek będą całymi dniami pracować z ekspertami Smurfit Kappa, zagłębiając się w analizy rynku i oceniając innowacje opakowaniowe, powstające z myślą o rentownym rozwoju oraz zrównoważonym łańcuchu dostaw. Podobne centra badawcze zostaną założone na innych dużych rynkach w całym świecie.
Program „Open the Future” jest wprowadzany za pomocą nowej, dynamicznej mikrowitryny, gdzie liczne filmy pokazują, jak klienci na całym świecie współpracują z firmą Smurfit Kappa, by stworzyć innowacyjne rozwiązania prowadzące do komercyjnego sukcesu. Nowa mikrowitryna ma adres www.openthefuture.info – będą na niej umieszczane nowe informacje, którymi można będzie się dzielić, aktualizowane regularnie przez cały rok.
Gary McGann dodał: Mamy we krwi oferowanie kreatywnych, wybiegających w przyszłość rozwiązań dla marek. Obecnie weszliśmy na nowy poziom i podjęliśmy ważne zobowiązanie, by pogłębić analizy światów naszych klientów oraz przyczyniać się do ich rozwoju dzięki innowacjom. Branża musi wybiegać myślą poza bezpośrednie potrzeby opakowaniowe klientów, by faktycznie zrozumieć ich firmę, upodobania odbiorców oraz możliwości, jakie zaoferuje przyszłość. Dopiero wtedy możemy w sposób wiarygodny stworzyć wnikliwe, kreatywne rozwiązania, które właściciele marek potraktują poważnie i które stworzą możliwości rozwoju na przyszłość.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Smurfit Kappa