Targi TAROPAK to wydarzenie z ponad 40-letnią tradycją. Poznańskie targi, przeznaczone dla sektora producentów i dostawców technologii pakowania, etykietowania oraz rozwiązań, które umożliwiają firmom podejmowanie wyzwań logistycznych, od samego początku są wysoko cenione zarówno przez uczestników, jak i wiele instytucji oraz organizacji branżowych. Każda edycja targów TAROPAK przyciąga kilkuset wystawców i tysiące zwiedzających z całego świata.
Uczestnictwo w TAROPAKU to punkt obowiązkowy w kalendarzu branży.
Na poznańskich targach swoją najnowszą ofertę prezentują producenci i dystrybutorzy opakowań dla wszystkich gałęzi przemysłu. Znaleźć tu można rozwiązania dedykowane zarówno branży spożywczej, chemicznej, motoryzacyjnej, jak i farmaceu- tycznej czy kosmetycznej. Szeroko prezentowane są maszyny do produkcji opakowań i do samego procesu pakowania.
Uwzględniając zmieniające się realia biznesowe oraz nowe wyzwania stające przed przemysłem opakowaniowym, organizatorzy wyodrębnili strefę poświęconą w pełni zagadnieniom opakowań w e-commerce. Rynek e-handlu w Polsce rośnie w tempie 18% rocznie. Według niektórych szacunków zajmuje on 13. miejsce na świecie, a do 2022 r. jego wartość ma się zwiększyć o kolejne 6 mld USD.
Handel internetowy to dla branży opakowań kolejna przestrzeń rozwoju, dlatego też zdecydowaliśmy się stworzyć Salon E-commerce. Opakowania w tej dziedzinie mają bardzo istotne znaczenie zarówno w aspekcie marketingowym, jak i bezpieczeństwa produktu, optymalizacji opakowania w stosunku do zawartości itp. W tej specjalnej przestrzeni znajdą się więc firmy oferujące opakowania dla e-handlu, e-retail, transportowe, ochronne, przekładki, linie pakujące czy software. Chcemy zbudować również przestrzeń warsztatową i panelową, gdzie zostaną poruszone najważniejsze zagadnienia związane z szeroko pojętym tematem opakowań w e-handlu – mówi Hanna Zdrojewska, dyrektor targów TAROPAK.
TAROPAK daje możliwość poznania nowości i obserwowania trendów w branży opakowań, zarówno w zakresie produkcji, użytych materiałów, jak i designu czy zastosowania. Organizatorzy dokładają starań, by targi ewoluowały, tak aby wydarzenie jak najlepiej odpowiadało na potrzeby rynku.
Planujemy wyodrębnienie i wyeksponowanie zagadnień związanych z etykietowaniem. Mając świadomość, jak wielkie znaczenie mają etykiety zarówno w marketingu produktów, jak i w logistyce produkcji i magazynowania, chcemy jeszcze bardziej podkreślić ich obecność na TAROPAKU tworząc Salon Etykiet – podsumowuje Zdrojewska.
Opakowania, druk i etykiety to dziedziny ściśle ze sobą powiązane. Nikogo nie trzeba do tego faktu przekonywać. Odpowiadając na potrzeby branży wraz z targami TAROPAK 2019 organizowane są targi 4PRINT | DIGITAL | INDUSTRIAL | FLEKSO | 3D dające możliwość spotkania z nowoczesnym drukiem. Podczas tych targów wystawcy prezentują innowacyjne technologie druku na różnych materiałach, m.in. cieszący się niesłabnącą popularnością druk 3D czy techniki offsetowe. Organizatorzy koncentrują się na rozwiązaniach dedykowanych różnym sektorom przemysłu. Niezliczone możliwości, jakie daje współczesny druk, mogą znaleźć zastosowanie w wielu dziedzinach, od tradycyjnej poligrafii, poprzez rynek opakowań, meblarstwo, aż po przemysł spożywczy.
Targi to przede wszystkim spotkania biznesowe, ale też możliwość wymiany doświadczeń, poszerzenia wiedzy czy integracji branży.
Tegoroczna edycja TAROPAKU jest ściśle związana z jubileuszem 25-lecia Polskiej Izby Opakowań, wieloletniego partnera i uczestnika targów opakowań i poligrafii. Cieszymy się, że będziemy mieli okazję być gospodarzem obchodów jubileuszu Izby – mówi Hanna Zdrojewska.
Polska Izba Opakowań będzie również organizatorem konferencji „Opakowania żywności zagrożeniem dla konsumentów. Fakty i mity”. Uczestnicy rozważą zagadnienia związane z pakowaniem żywności, normami prawnymi dotyczącymi opakowań i ich praktycznym wymiarem.
Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań również zaprosi na konferencję, której uczestnicy poruszą najistotniejsze zagadnienia dotyczące wykorzystania tworzyw sztucznych w branży spożywczej, w tym biotworzyw i biokompozytów. Będą dyskutować na temat nowych dyrektyw Unii Europejskiej dotyczących ograniczenia produkcji i użycia plastikowych naczyń jednorazowych (SUP) oraz wpływu przepisów na zmiany na rynku opakowań. Podczas konferencji zostanie również poruszone zagadnienie opakowań napojów i wdrożenia na powrót systemu depozytowego.
Wydarzeniem, na które także warto zwrócić uwagę, jest seminarium technologiczne przygotowane przez firmę Heidelberg w ramach cyklu Akademia Heidelberga, które będzie dotyczyło opakowań. To okazja do zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami informatycznymi wspierającymi realizację procesów biznesowych i produkcyjnych, zarządzanie przedsiębiorstwem, specjalizowaną analitykę finansową i operacyjną oraz rozwój technologii produkcyjnych pod kątem optymalizacji, wydajności i redukcji kosztów wytwarzania. Podczas seminarium zostaną zaprezentowane maszyny i rozwiązania poligraficzne dające szerokie spektrum możliwości w produkcji opakowań. Będzie można poznać specjalne konfiguracje maszyn offsetowych do produkcji opakowań oraz koncepcje wykorzystania modelu biznesowego Web2Print w produkcji opakowań – Web2Pack. Akademia to także okazja do prezentacji innowacyjnego rastra offsetowego MultiDot, który pozwala na znaczącą redukcję kosztów zużycia farby, oferuje użytkownikom skuteczną metodę znakowania, identyfikacji i weryfikacji autentyczności produktów.
To tylko wybrane wydarzenia z bogatej targowej oferty. Organizatorzy są przekonani, że podobnie jak poprzednie, tak i tegoroczna edycja targów TAROPAK i 4PRINT przyniesie targowym gościom wiele satysfakcji, będzie obfitowała w skuteczne rozmowy biznesowe, da okazję do nawiązania trwałych kontaktów.
Wraz z Międzynarodowymi Targami Pakowania i Etykietowania TAROPAK i 4 PRINT organizowane są Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD, Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych POLAGRA-TECH, Międzynarodowe Targi Gastronomii i Hoteli Polagra Gastro i Invest Hotel.
Bliskość branży spożywczej, opakowań i druku pozwala na stwierdzenie, iż ten blok targów to biznes w skali makro – tak można określić możliwości, jakie czekają na profesjonalistów w dniach 30.09-3.10.2019 w Poznaniu. Cały teren poznańskich Targów zostanie zagospodarowany przez wystawców z różnych, lecz na jakże wielu płaszczyznach korespondujących, branż. Będzie to z pewnością czas owocnych kontaktów biznesowych, poszerzania wiedzy i poznawania najnowszych trendów w wielu dziedzinach.
Szczegóły na stronie organizatora: www.taropak.pl
Opracowano na podstawie materiałów MTP