5. edycja konferencji Label Innovations odbyła się w duchu ekologicznych innowacji oraz kreatywnych inspiracji, którym uczestnicy dali upust podczas warsztatów kreatywnych. Jej tematem przewodnim było hasło: „Eko, które kupi konsument, czyli o ekoinnowacjach w opakowaniach i etykietach”.
Wydarzenie przyciągnęło liczne grono przedstawicieli przedsiębiorstw produkcyjnych szukających wiedzy w zakresie technologii opakowań. Obecnie wielu producentów boryka się z problemem wzmożonej konkurencji oraz musi podążać za zmieniającymi się trendami, dotyczącymi choćby ekologii. Konieczność zmiany opakowania wiąże się wówczas nie tylko z dodatkowymi kosztami, ale również z ryzykiem niepowodzenia tej operacji.
Jak więc przejść przez proces bez zbędnych kosztów i ryzyka? Jest to prawdziwe wyzwanie, o czym przekonali się uczestnicy warsztatów zorganizowanych na zakończenie bieżącej edycji konferencji. Stanęli oni przed wyzwaniem stworzenia w ciągu 90 minut ekologicznej etykiety na produkt wegański. Finalnie powstało 6 różnych ciekawych i nieszablonowych etykiet, które mogłyby z powodzeniem zostać wdrożone do masowej produkcji. Dzięki tej pracy uczestnicy przekonali się, że na potrzeby jednego produktu można stworzyć wiele unikalnych i wyróżniających się na półce projektów etykiet, a wiedza i doświadczenie ekspertów wpływają znacząco na koszty całego procesu.
Oprócz części warsztatowej odbył się cykl prelekcji poświęconych tematyce ekologicznych opakowań z punktu widzenia kwestii prawnych, marketingowych i technologicznych.
Celem konferencji było uświadomienie uczestnikom, że zmianę etykiety lub opakowania należy rozpatrywać w kontekście nowych szans rozwojowych, jakie mogą one przynieść producentom. Zadaniem prelegentów było wskazanie obszarów pozwalających na osiągnięcie maksymalnych korzyści podczas tych procesów. Każda z prelekcji miała na celu poszukiwanie nowych aspektów przewagi konkurencyjnej dla producentów, w tym również w szerokiej ofercie innowacyjnych rozwiązań etykietowych oferowanych przez branżę opakowaniową.
Opakowanie było jednym z patronów medialnych konferencji.
Kolejna edycja konferencji odbędzie się w przyszłym roku, w trakcie 12. Targów Opakowaniowych Packaging Innovations.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Etykiety.pl Etigraf