Metsä Board dysponuje zespołami ds. usług opakowaniowych na trzech kontynentach – w Europie, Ameryce Północnej oraz w Regionie Azji i Pacyfiku (APAC). Umożliwia jej to opracowywanie wspólnie z klientami lżejszych, bardziej przyjaznych środowisku i wydajnych opakowań. Firma poinformowała, że dzięki zatrudnieniu Marka Leiviskä i Iira Numminena te zespoły zostaną wzbogacone o dodatkowe kwalifikacje w dziedzinie projektowania.
Marko Leiviskä – zatrudniony przez Metsä Board na stanowisku graphic packaging designer (na zdjęciu pierwszy z prawej) – ma rozległe, globalne doświadczenie w pracy dla właścicieli marek, przetwórców i producentów tektury. Dzięki temu może w szczególny sposób docenić znaczenie opakowania dla kreowania mocnych marek. Nowe stanowisko pozwoli mu połączyć umiejętności techniczne z projektowaniem i strategią promocji marek. Przechodzi do Metsä Board ze spółki One-Musketeer Oy, której był współwłaścicielem i kierował w niej działem projektowania. Ma doświadczenie w projektowaniu i konceptualizacji globalnych kampanii dla takich klientów jak: Metsä Board, Stora Enso, Kotkamills, Walki Group i Woikoski. Przed rozpoczęciem pracy w OneMusketeer pracował dla Konsepti Advertising i Drum Communications.
Iiro Numminen, któremu w Metsä Board powierzono stanowisko structural packaging designer (na zdjęciu w środku), pracuje jako projektant konstrukcyjny od niemal 8 lat i ma dogłębną wiedzę odnośnie do przetwarzania tektury i narzędzi cyfrowych. Nieustannie poszukuje nowych, innowacyjnych zastosowań materiałów z włókien drzewnych. Jego innowacyjny projekt „Stretching Inner Part” został zwycięzcą konkursu Metsä Board Better with Less – Design Challenge w 2018 roku. Przechodzi do Metsä Board z zespołu ds. projektowania opakowań w spółce Pa-Hu Oy, która wytwarza tekturę falistą i dostarcza rozwiązania opakowaniowe.
Ilkka Harju, packaging services director, EMEA (pierwszy z lewej) powiedział: Cieszymy się, że kwalifikacje globalnego działu Packaging Services zostały zwiększone dzięki zatrudnieniu Marka i Iira. Mają bardzo duże doświadczenie w dziedzinie projektowania i znają wymagania w zakresie promocji marki oraz opracowywania opakowań, które są zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, wydajne i atrakcyjne dla konsumentów.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Metsä Board