Badanie Smurfit Kappa podkreśla znaczenie ekologicznych opakowań
23 Jun 2020 14:03

Wyniki nowego sondażu zrealizowanego na zlecenie firmy Smurfit Kappa ujawnia skalę zmian w podejściu firm do swych produktów i opakowań, podejmowanych w celu ograniczenia ilości odpadów trafiających do środowiska.

Sondaż poświęcony zrównoważonemu rozwojowi i opłacalności (Sustainability and Profitability Survey), który przeprowadzono w gronie 200 przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, ujawnia, że zrównoważony rozwój jest motorem napędowym wszystkich działań R&D oraz rozwoju nowych produktów w ponad 1/3 badanych firm.

Z wyników ankiety wynika również, że opakowania jako kluczowy element zwiększania innowacyjności wymieniło najwięcej, bo aż 7 na 10 badanych. Uznali oni, że to materiały do produkcji opakowań stanowią największe wyzwanie w zakresie zrównoważonego rozwoju. 59% wymieniło zbiórkę i recykling, a 56% materiały wykorzystywane do wytwarzania produktów. Co więcej, blisko 9 na 10 firm przyznaje się do wykorzystywania wcześniej użytego lub zrecyklowanego materiału w produktach lub opakowaniach jako elementu swych strategii zrównoważonego rozwoju.

Arco Berkenbosch, wiceprezes ds. innowacji i rozwoju w Smurfit Kappa, komentując wyniki ankiety powiedział: „To badanie wskazuje, że firmy muszą uwzględnić obecnie kwestie zrównoważonego rozwoju w trudnej sytuacji ekonomicznej, a konsumenci będą nadal stawiać je na porządku dziennym”.

„Z punktu widzenia dostawców istnieje wiele łatwych do osiągnięcia korzyści w globalnej branży opakowań, które nie wymagają ponoszenia dużych kosztów, począwszy od ograniczenia ilości pustego miejsca w opakowaniach stosowanych w kanałach sprzedaży internetowej oraz zmniejszenia skali wykorzystania tworzyw sztucznych do transportu towarów w łańcuchach dostaw. Odkrywamy wzrost popytu na produkty z naszej gamy 'Better Planet Packaging', które stanowią zrównoważoną alternatywę dla produktów jednorazowego użytku z plastiku.”

„W miarę, jak nasila się proces przechodzenia na zrównoważone opakowania, kluczowym z punktu widzenia firm jest inwestowanie w innowacyjne rozwiązania, które zaspokajają potrzeby użytkowników, poprawiają odbiór marki oraz zapewniają sukces strategii zrównoważonego rozwoju” - dodaje Berkenbosch.

Sondaż, który zbadał również opinię konsumentów na zrównoważony rozwój oraz ich sposoby na tworzenie bardziej „zielonej” przyszłości, odkrył, że dla 37% spośród nich wzornictwo opakowań ma znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych. O tym, że kupujący zwracają uwagę na opakowania, świadczy również fakt, że ponad 50% ankietowanych zakupiło w ostatnich 6 miesiącach produkt wyłącznie dlatego, że był on zapakowany w opakowanie wielokrotnego użytku lub wykonane z materiałów biodegradowalnych.

Sondaż Smurfit Kappa wskazuje również, że 8 na 10 firm postrzega zrównoważony rozwój jako inwestycję długoterminową – nie koszt – i bierze pod uwagę skłonność konsumentów do wyboru ekologicznych rozwiązań.

Na podstawie informacji Smurfit Kappa opracował TK