Chipsy z alkomatem
15 Feb 2017 13:29

tostitospartybaghed2017-1486994577Firma Frito-Lay wypuściła na rynek chipsy Tossitos w limitowanym opakowaniu, ostrzegającym nietrzeźwych fanów finału ligi futbolu amerykańskiego (Super Bowl) przed prowadzeniem samochodu w drodze powrotnej do domu po zakończonym meczu.

Specjalne opakowanie, stworzone przez agencję Goodby Silverstein & Partners, zostało wyposażone w czujnik połączony z mikrosterownikiem skalibrowanym w taki sposób, by wykrywał niewielkie ilości alkoholu w ludzkim oddechu. Przy pozytywnym rezultacie testu antyalkoholowego sensor zmieniał kolor na czerwony i podświetlał na opakowaniu obrazek kierownicy samochodowej, kod promocyjny na skorzystanie z usług kursu Uber oraz tekst: „Nie prowadź po alkoholu”.

W opakowaniu zastosowano również technologię NFC (komunikacji bliskiego pola), dzięki której w celu zamówienia kursu Uber wystarczyło dotknąć opakowanie swoim smartfonem. Zachętą do skorzystania z usługi był rabat na podróż podczas i po meczu 5 lutego w wysokości 10 dolarów.

Wprawdzie kontroler zastosowany w opakowaniu chipsów Frito-Lay nie może pełnić funkcji legalnego alkomatu, z pewnością mógł posłużyć jako przestroga dla osób pod wpływem alkoholu, by nie wsiadali za kierownicę. „Jesteśmy dumni z zaprezentowania światu pierwszego opakowania chipsów, z którym bezpiecznie dotrzesz do domu” - powiedział Roger Baran, dyrektor kreatywny Goodby Silverstein. „Łatwo wypić więcej niż planowaliśmy w trakcie ekscytującego meczu. I bardzo często jedyne, czego potrzebujesz, by powstrzymać się przed prowadzeniem po popijawie jest przyjaciel, który o ciebie dba. Chcieliśmy, by w meczową niedzielę tym przyjacielem były Tostitos.”

„Zaprojektowaliśmy technologię i opakowanie od podstaw, a następnie je połączyliśmy” - dodał Sam Luchini, dyrektor kreatywny Goodby Silverstein. „Musiały one działać jako piękna torebka, a także wykrywacz alkoholu. To połączenie formy i funkcjonalności w jednym.”

„Naszym celem było zatrzymanie przed wyjazdem na drogę 25 tys. samochodów w niedzielne popołudnie” - powiedziała Jennifer Saenz, dyrektor ds. marketingu w Frito-Lay. „Dzięki prostemu uruchomieniu kodu do aplikacji Uber możliwe było skorzystanie z rabatu na transport w tej sieci”.

Na podstawie informacji serwisu AIPIA opracował TK