Cztery filary BOBST Connect
16 Feb 2021 16:14

W światku opakowań mamy dzisiaj do czynienia z zakłóceniami – i to nie tylko powodowanymi przez pandemię koronawirusa, ale także przez stale rosnącą konkurencję i presję związaną z coraz krótszym czasem wprowadzania produktów na rynek, mniejszymi nakładami jednostkowymi, zapotrzebowaniem na idealną spójność kolorystyczną i jakość pod kontrolą, a także koniecznością spełniania korporacyjnych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Z myślą o zapewnieniu łączności firma BOBST wspomaga realizację fundamentalnej transformacji opakowaniowego łańcucha wartości, od serii izolowanych silosów po zintegrowane, kompletne przeglądy typu end-to-end.

Firma ogłosiła swoją wizję kształtowania przyszłości opakowaniowego świata i tworzy strategię opartą na czterech filarach: łączność, cyfryzacji, automatyzacji i zrównoważonego rozwoju. Wszystkie te indywidualne rozwiązania spina BOBST Connect, otwarta platforma, która zarządza kompletnym procesem produkcji opakowań i integruje wszystkie kluczowe komponenty dla podniesienia jego wydajności.

BOBST Connect to platforma kompleksowej obsługi, która zapewnia drukarzom, przetwórcom i producentom narzędzi dostęp do naszego ekosystemu cyfrowych rozwiązań dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszej technologii Internet of Things (IoT) – wyjaśnia Serge Morisod, szef IoT Lab w BOBST. Umożliwia on wydany przepływ danych między fizycznymi urządzeniami a cyfrowymi rozwiązaniami i umożliwia błyskawiczną, transparentną komunikację w całym łańcuchu dostaw oraz optymalizację kompletnego produkcyjnego workflow. Tym, co w BOBST Connect jest zapewne najbardziej ekscytujące, to fakt, że jest platformą podlegającą nieustannej ewolucji, która dostarcza więcej i więcej w miarę swego rozwoju.

BOBST Connect obejmuje pięć dziedzin: pre-press, produkcję, optymalizację, pielęgnację sprzętu oraz rynek. W każdej z tych domen istnieje już kilka rozwiązań, a wiele innych jest przygotowywanych.

BOBST Connect: rozwiązania na dziś i na przyszłość

Wśród już dostępnych rozwiązań w ramach BOBST Connect wymieńmy: Remote Monitoring (Zdalne Monitorowanie), wszechstronne narzędzie do raportowania produkcji opracowane w celu szybkiego dostępu do szczegółowych danych na temat produkcji, procesów i kwestii technicznych; Remote assistance (Zdalny asystent) korzystający z możliwości Rzeczywistości Rozszerzonej (AR), pierwsza usługa zdalnej asysty w branży opakowaniowej, która używa inteligentnego hełmu z goglami AR; oraz MyBOBST, osobisty portal przeznaczony do zamawiania części, śledzenia zamówień, pozyskiwania informacji technicznych, wsparcia klienta, ofert specjalnych oraz rzeczywistych danych maszynowych.

Na pierwszym etapie stworzyliśmy zestaw rozwiązań, które pomagają przetwórcom zoptymalizować łączność i interoperacyjność z innymi uczestnikami łańcucha wartości – dodaje Serge. Nowe rozwiązania będą udostępniane w miarę ewolucji platformy, pozwalając naszym klientom na nieustanne dopasowywanie się do zmiennego rynku. Klienci, którzy rozpoczną z nami podróż w ramach BOBST Connect, skorzystają na głębokim zrozumieniu mikrokosmosu BOBST Connnect, otrzymają regularne funkcjonalne uaktualnienia oraz będą mieli wpływ na jej dalszy rozwój w przyszłości dzięki informacji zwrotnej.

Do interesujących rozwiązań, które mają pojawić się w 2021 r., należy wprowadzenie zarządzania receptami dla określonych maszyn w fazie prepressu oraz wdrożenie możliwości monitorowania sprzętu, zarządzania wydajnością i kontroli jakości w fazie produkcji. BOBST planuje również uruchomienie drugiej generacji swej popularnej usługi zdalnej asysty AR w 2021 r.

BOBST Connect dostosuje się do potrzeb operacyjnych, nowych możliwości naszych urządzeń oraz zmieniających się potrzeb serwisowych naszych klientów, tak byśmy mogli utrzymać najlepsze w swej klasie rozwiązania i usługi dla naszych klientów – podsumowuje Serge. Chodzi o zbudowanie połączonego środowiska cyfrowego, które optymalizuje cały przepływ pracy produkcyjnej, skutkując większą wydajnością, przejrzystością, szybkością wprowadzania na rynek, szybkim podejmowaniem decyzji oraz mniejszą ilością odpadów i błędów. Pomaga to uodpornić naszych klientów na przyszłość w niestabilnych warunkach środowiskowych.

Opracowano na podstawie informacji firmy BOBST